شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 Jul 2024
جالب است ۰
شرکت برید سامانه نوین ادعای گروه باج‌افزاری Stormous در خصوص آلوده‌سازی دیتاهای این شرکت را رد کرد.
 
به گزارش افتانا، با انتشار اخبای مبنی بر آلودگی سرورهای شرکت برید سامانه نوین به باج‌افزار stormous این شرکت در بیانیه‌ای که ساعت ده صبح روز 22 اردیبهشت‌ماه منتشر کرد، نوشت: «تا این لحظه، هیچ‌کدام از سرورهای این شرکت آلودگی به باج‌افزار عنوان‌شده را نداشتند و هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر تایید این موضوع یافت نشده است و تمامی سرویس‌های داخلی و بیرونی شرکت بدون وقفه در حال خدمت‌رسانی‌  هستند.»
 
همچنین در این متن آمده‌است: «ذکر این نکته حائز اهمیت است که شرکت برید سامانه نوین، هیچ اطلاعات حساس، مهم و غیرعمومی از مشتریان خود را در شبکه و یا در بستر اینترنت ندارد. ساختار اطلاعات عنوان شده در گزارش ادعاکننده، شباهت زیادی به ساختار سرور FTP  شرکت جهت دریافت فایل‌های عمومی محصولات و خدمات شرکت جهت استفاده عمومی مشتریان است که این دسته از فایل‌ها، اساسا فایل‌های نصب برخی برنامه‌های‌ کاربردی هستند که حاوی اطلاعات حساس و مهمی که امنیت مشتریان ما را تحت شعاع قرار دهد، نیست.
 
این شرکت همچنین تاکید کرد: «سرور FTP شرکت، به‌صورت مستقل و ایزوله از ساختار شبکه شرکت بوده و جهت دسترسی مشتریان به فایل‌های عمومی و نصب برنامه‌های کاربردی بوده است و بخش زیادی از مشتریان به این سرور دسترسی داشته‌اند. با این حال، تا این لحظه در این سرور نیز شواهدی مبنی بر حمله باج‌افزاری مشاهده نگردیده است.»
 
شرکت برید سامانه نوین از سال 1373 در زمینه طراحی و توسعه راهکارهای نرم‌افزاری سازمانی اعم از راهکار اتوماسیون اداری ویژه دولت، راهکار سیستم جامع مالی تعهدی، راهکار BPMS سیستم، راهکار سیستم جامع منابع انسانی و راهکار ارتباطات برون سازمانی فعالیت می‌کند و سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی متعددی در فهرست مشتریان این شرکت قرار دارند.
 
گروه هکری stormous که احتمالاً از اواسط سال 2021 فعالیت خود را آغاز کرده است، در ابتدا هدف خود را حمله به اهدافی در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی معرفی کرده‌بود که در سال  2022 اوکراین و هند را نیز به لیست هدف خود افزود. روشی آنها نشان می‌دهد که بیش از سود مالی به دنبال هدف گرفتن دولت‌ها و سیاست‌هایشان هستند.
 
کد مطلب : 22204
https://aftana.ir/vdcjx8e8.uqe8yzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی