چهارشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۴ , 9 Jul 2025
جالب است ۰
شرکت داتین در بیانیه‌ای از روند رسیدگی به مشکلات بانک‌های پاسارگاد و سپه پرده برداشت و از توسعه‌ یک راهکار نرم‌افزاری ویژه خبر داد.
شرکت داتین در بیانیه‌ای از روند رسیدگی به مشکلات بانک‌های پاسارگاد و سپه پرده برداشت و از توسعه‌ یک راهکار نرم‌افزاری ویژه خبر داد.
 
به گزارش افتانا، در بیانیه‌ داتین آمده است که حمله‌ به زیرساخت‌های بانکی، ماهیت سخت‌افزاری داشت و تجهیزات ذخیره‌سازی بانک‌ها را هدف گرفت و آن‌ها را غیر قابل استفاده کرد. شدت حمله به حدی بود که خدمات متنوع بانکی از سوی بانک سپه و پاسارگاد به‌طور کامل موقف شد.
 
در این حمله، دیتاسنترهای اصلی، دیتاسنترهای پشتیبان و دیتاسنترهایی که برای شرایط بحرانی احداث شده بودند، همگی مورد حمله قرار گرفتند و از کار افتادند.
 
سه دیتاسنتر بانک‌های سپه و پاسارگاد به‌طور مجزا در نقاط مختلف کشور قرار دارند و همین موضوع نشان می‌دهد مهاجمان حمله‌ای گسترده و بزرگ ترتیب داده بودند.
 
در بیانیه‌ داتین آمده است که به‌دنبال پیاده‌سازی راهکار نرم‌افزاری موقت، اجرای راهکار دائم صرفا در بانک پاسارگاد انجام گرفت و بانک سپه «مسیر متفاوتی را برای راه‌اندازی مجدد راهکار دائم خود در نظر گرفت.»
 
پس از بازیابی داده‌های بانک پاسارگاد، این بانک برای تهیه‌ تجهیزات سخت‌افزاری اقدام کرد و داتین درنهایت تمامی نرم‌افزارهای بانکی را بار دیگر فعال کرد تا همه‌چیز به حالت عادی برگردد.
 
کد مطلب : 22900
https://aftana.ir/vdccxoqi.2bqix8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی