مشکل ایجادشده در روند ترخیص کالاهای فناوری اطلاعات برطرف شد و روال صدور مجوزها و مکاتبات به حالت عادی بازگشت.
مشکل ایجادشده در روند ترخیص کالاهای فناوری اطلاعات برطرف شد و روال صدور مجوزها و مکاتبات به حالت عادی بازگشت.
به گزارش افتانا، با پیگیریهای کمیسیون موضوعی افتای نصر تهران و همکاری مجدانه مرکز مدیریت راهبردی افتا و سازمان تنظیم مقررات، خوشبختانه مسئله عدم ارسال نامه از سوی سازمان فناوری اطلاعات حل شد و فرایند ترخیص کالا به روال قبل بازگشت.
پس از اعلام مرجعیت مرکز افتا بهعنوان مرکز واحد پاسخگویی و نظارت بر مجوزهای افتا، برخی واردکنندگان کالاهای فناوری اطلاعات اعلام کردهاند از امروز سازمان فناوری اطلاعات خود را پاسخگوی مسائل ایشان نمیداند. براساس این گزارش، واردکنندگانی که تا پیش از این در فرایند ترخیص کالا از طریق مکاتبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی با سازمان فناوری اطلاعات فرآیندهای کاری را پی میگرفتند، با دریافت پیامکهایی مطلع شدند که فرآیند قبلی بین سازمان تنظیم مقررات و سازمان فناوری اطلاعات متوقف شده و متقاضیان باید به مرکز افتا مراجعه کنند. از آنجا که برای این موضوع روال جایگزینی در مرکز افتا پیشبینی نشده بود واردکنندگان را با ابهام و سردرگمی مواجه کرده بود.