دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 May 2024
جالب است ۰
به عقیده کارشناسان تجهیز خودروهای جدید به تازه‌ترین دستاوردهای دنیای آی تی علی‌رغم دارا بودن امتیازات همچنان مشکلاتی را نیز به‌همراه دارد.
منبع : خبرگزاری فارس

به عقیده کارشناسان تجهیز خودروهای جدید به تازه‌ترین دستاوردهای دنیای آی تی علی‌رغم دارا بودن امتیازات همچنان مشکلاتی را نیز به‌همراه دارد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، طبق بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی J. D. Power  سیستم‌های ارتباطی مانند نرم افزارهای جی پی اس و مسیریابی از نظر کاربران بزرگ‌ترین عامل آزار و اذیت رانندگان محسوب می‌شوند.

در بررسی یادشده که مشکلات خودروهای جدید تولید شده از سال ۲۰۱۲ به بعد را شامل می‌شود، از کار افتادن دائم سیستم‌های بلوتوث، نقص فنی سیست‌ های تشخیص صدا و عدم شناسایی صدای کاربران و مشکلات مربوط به سیستم‌های رایانه‌ای داخل خودروها سه موردی است که بیش از همه توسط رانندگان ناراضی مورد اشاره قرار گرفته است.

به‌گفته رنه استفان، مدیر J. D. Power، سرعت پیشرفت فناوری‌های مورد استفاده در خودروها با در حد گوشی‌های همراه نیست و این موضوع عامل اصلی همه این مشکلات است. به عنوان نمونه در ۵۵ درصد موارد سیستم بلوتوث خودرو نتوانسته گوشی همراه کاربران را شناسایی کند و ۳۱ درصد افراد هم گفته‌اند که گوشی پس از سوار شدن به خودرو به‌طور خودکار از طریق بلوتوث به آن متصل نمی‌شود. در مورد سیستم‌های تشخیص صدا هم گوگل و اپل و دیگر بازیگران این عرصه نتوانسته‌اند محصولاتی عرضه کنند که دستورات کاربران را به‌درستی تشخیص دهد.

درنهایت مشکلات سیستم‌های رایانه‌ای خودروها بر عملکرد صندلی‌ها، سیستم‌های تعلیق، فرمان، ترمز، موتور و انتقال آنها تاثیر منفی گذاشته و باعث نارضایتی کاربران شده است.

در میان خودروهای مختلف مجهز به فناوری‌های پیشرفته Lexus ES ساخت تویوتا، رتبه اول را کسب کرده و برخی تولیدات جنرال موتورز مانند Buick، Cadillacو Chevrolet و GMC در رتبه‌های بعدی بوده‌اند.

کد مطلب : 9301
https://aftana.ir/vdce.78objh8xz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی