دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
این روزها ارسال پیامک به یک رفتار در بین مردم تبدیل شده است. گاهی سرعت تایپ کاراکترها آنقدر زیاد است که نمی‌توان مسیر حرکت دست را دنبال کرد. عده‌ای حتی در خواب هم می‌توانند پیامک بفرستند. همه فرایند در چند گام ساده انجام پذیر است. درآوردن گوشی موبایل از جیب یا کیف، تایپ چند کاراکتر روی آن، انتخاب مخاطب و فشردن دکمه ارسال؛ همین.
این روزها ارسال پیامک به یک رفتار در بین مردم تبدیل شده است. گاهی سرعت تایپ کاراکترها آنقدر زیاد است که نمی‌توان مسیر حرکت دست را دنبال کرد. عده‌ای حتی در خواب هم می‌توانند پیامک بفرستند. همه فرایند در چند گام ساده انجام پذیر است. درآوردن گوشی موبایل از جیب یا کیف، تایپ چند کاراکتر روی آن، انتخاب مخاطب و فشردن دکمه ارسال؛ همین. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، ارسال پیامک کاری است که اغلب افراد هر روزه انجام می‌دهند. کاری که چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. گاه از ترس پرحرفی به پیامک بسنده می‌کنند؛ چه پاسخ بگیرند، چه نگیرند. حداقل خیال‌شان راحت می‌شود که حالی را پرسیده‌اند. 

نسل قبل معتقد است که تلفن و پیامک به دوری افراد از یکدیگر منجر شده است اما اینکه این اعتقاد چه بهایی در دنیای مدرن دارد را می‌توان از آمار و ارقام استنباط کرد. ارسال و دریافت پیامک، کاری ساده و پرطرفدار در سراسر دنیاست و بازار خدمات مرتبط به آن بسیار پررقابت است. 

تعداد پیامک‌های رد‌و‌بدل شده در یک سال ۸/۶ هزار میلیارد بوده است. بر اساس یک گزارش آماری در آمریکا، استفاده از پیامک بیشتر در بین جوانان و نوجوانان رایج است و تقریبا ۷۵ درصد نوجوانان آمریکایی به طور متوسط در روز ۶۰ پیامک می‌فرستند. با وجود اینکه موازی با پیامک صدها روش دیگر برای اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط ابداع شده است اما بدلیل محدودیت‌هایی مانند نیاز به سخت افزار یا نرم‌افزارهای ویژه، هنوز هیچ کدام نتوانسته‌اند رقیبی جدی برای پیامک باشند. 

پیامک ارزان است، سریع است و دریافت یا عدم دریافتش معلوم است. همیشه در دسترس است و کار با آن نیاز به مهارت‌هایی دارد که اغلب افراد می‌دانند. می‌توان متن آن را نگه داشت و بعدا استفاده کرد. اینها و ده‌ها دلیل دیگر، پیامک را در طول بیست سال حیاتش سرپا نگه داشته است. 

طبق آمار منتشر شده، هزینه ارسال یک پیامک برای شرکت ارائه دهنده کمتر از ۱۵ درصد هزینه‌ای است که مشتری می‌پردازد. گذشته از سود اقتصادی بازار پیامک که قابل چشم‌پوشی هم نیست، ایجاد پنل‌های کاربری حرفه‌ای و روی آوردن به تبلیغات تصویری و گسترده از طریق پیامک، در محبوب شدن بیش از پیش این ابزار کاربردی بسیار موثر بوده است. خلاقیت و تنوع در ارسال و دریافت پیامک حوزه‌ای است که هم استقبال خوبی از آن می‌شود و هم جای کار دارد. 

در کنار استفاده شخصی از پیامک، آخرین آمارهای دریافتی از شرکت مخابرات ایران حاکی از آنست که ۸۷ درصد از مشترکان تلفن همراه متقاضی پیامک های تبلیغاتی هستند و مشکلی با دریافت این پیام ها ندارند. ارسال و دریافت پیامک تبلیغاتی و انبوه یکی از کارکردهای پرطرفدار پیامک در سال‌های اخیر است. 

از دید کسب‌و‌کارها، پیامک آینده‌ای روشن دارد و می‌تواند پل ارتباطی مناسبی با مشتری‌ها باشد و خدماتی کامل‌تر و متنوع‌تر از اکنون ارایه دهد.
کد مطلب : 4890
https://aftana.ir/vdcc.oq0a2bq4xla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی