نظر
۲۴
 
VPNها و سایفون دیگر جواب نمی دهد
تمامی فیلترشکن ها قطع شدند
کد مطلب: 5360
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
 
از روز گذشته اتصال به برخی فیلترشکن‌های باقیمانده نیز عملا غیرممکن شده است.
تمامی فیلترشکن ها قطع شدند
 
 
Share/Save/Bookmark
 از روز گذشته اتصال به برخی فیلترشکن‌های باقیمانده نیز عملا غیرممکن شده است.

فیلترشکن‌هایی چون سایفون و برخی ابزارها مانند Kerio و open VPN عملا کار نمی‌کنند یا بلافاصله بعد از اتصال قطع می‌شوند و به جز برخی روش‌هایی که از سرعت و مقبولیت چندانی برخوردار نیستند هیچ نرم‌افزار فیلترشکنی کار نمی‌کند. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، پیش از این نیز اتصال به VPN مسدود شده بود. به‌‌رغم اینکه سیستم فیلترینگ کشور موفق به از کار انداختن تمامی فیلترشکن‌ها شده این پرسش مطرح است که نیازهای عادی کاربران برای مقابله با تحریم‌های اینترنتی و دانلود نرم‌افزارهای مورد نیاز از برخی فروشگاه‌های نرم‌افزاری باید از چه طریقی انجام گیرد؟ 

بخش عمده‌ای از فروشگاه‌های نرم‌افزاری آمریکایی و اروپایی عملا به کاربران ایرانی اجازه دسترسی به نرم‌افزارها یا حتی سایت‌ها را نمی‌دهند و تنها راه دسترسی به آنها استفاده از فیلترشکن‌ها بود. با استفاده از فیلترشکن‌ها عملا بخش عمده تحریم‌های اینترنتی اعمال شده علیه شهروندان ایرانی ناکارآمد بود، اما مسدود کردن گروهی فیلترشکن‌ها عملا دسترسی به این منابع را برای کاربران ایرانی ناممكن کرده است.
 
از کار افتادن فیلترشکن‌ها همچنین مصادف با کاهش سرعت برخی سایت‌ها و سرویس‌های کاربردی مانند Gmail شده است. به نظر می‌رسد مسوولان و متولیان بخش اینترنت بهتر است بحث فیلترشکن‌ها و کاربرد آن در جامعه کاربران ایرانی را فراتر از موضوع دسترسی به سایت‌های غیر مجاز مورد بررسی قرار دهند.
مرجع : سایت آی تی ایران
 


 
وحید
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۶:۱۶:۴۴
عزیز من، هرکی فیلتر شکن استفاده میکنه که نمیحواد بره مطالب مخالف ایران بخونه، مثلا گوشی من فقط با فیلتر شکن میتونه خودش رو بروز کنه، یا کارت گرافیک لبتابم انویدیاست و این شرکت ایران رو تحریم کرده و فقط با فیلتر شکن میشه درایورش رو بروز کرد. پلاگین و نرمافزارهای تخصصی که تو بازار ایران نیست رو باید با فیلتر شکن بریم تا بتونیم دانلود کنیم
 
وحید
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۶:۱۶:۳۹
با چاقو ادم میکشن، از فردا چاقوهارو هم جمع کنید.
.
فقط بلدن صورن مسئله رو پاک کنن. حالا منه بدبخت چجوری کارت گرافیکم رو اپدیت کنم؟
.
.دنیا مارو تحریم کرده، خودمونم خودمون رو تحریم میکنیم
 
بدبخت ایرانی
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۱۲:۱۳:۱۸
بجای اینهمه وقت و انرژی ای که تلف می کنید و هزینه های گزافی که می کنید، فرهنگ سازی کنید، پاتونو کج نذارید که موقع انتخابات از ترس ارتباطات رو قطع کنید، والا با این کار بیهودتون هنوز سایت های سیاسی ، مستهجن و ... به راحتی باز می شوند و فقط سایت هایی که ما رو تحریم کردن باز نمی شن، شایدم طبق معمول از کار افتادن فیلتر شکن ها هم کار امریکاست وگرنه مسئولین که به فکر مردم هستند !!
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۲۲ ۰۵:۲۲:۱۵
ماکه دیگه از این ایران و کل ادماش بریدیم شما چطور؟
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۰۹:۲۹:۱۹
مای کامپیوترت فیلتر نشه بلند صلوات
 
مهراد
۱۳۹۴-۱۰-۲۷ ۰۹:۵۸:۱۵
میگم اصلا بیاید اینترنتو کلا قطع کنید بره پی کارش.اصلا نه همه کامپیوتر ها و گوشیارو.نه نه کلا برقو.اصلا تو خونه زندانی کنید.راحت. والا
با اعصاب مردم بازی کردن شده برای عده ای تفریح
خودم دانشجوام و برای درسام نیاز به برخی مطالب سایتهای اروپایی که فقط با فیلترشکن ممکن بود.
عب نداره هیچی تو دانشگاه یاد نگیرم.فردا تو بازار کار گند میزنم به حامعه.کی میفهمه اخه
 
شهلا
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۰:۲۱:۰۸
در جواب محمد:تو با فیلتر شکن چیزای ناجور میدیدی.ما چه گناهی کردیم. بی خیال دوستان اجنبی ها یه چیز جدید برامون درست میکنن تا غرب رو داریم. غم نداریم
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۰۳ ۰۸:۵۲:۵۵
من خیلی خوشحال شدم . ای کاش برا همیشه اینطوری باشه. فیلتر شکن به من یکی که خیلی ضربه زد. به همه ی جوان ها ضربه زد .
 
Mostafa
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۱۵:۰۶:۵۲
آخرش ایران رو مثل سوریه می کنید
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۶:۲۶:۴۵
مردم خوب میفهمن که هدف فیلترینگ نجات جوان ها از گناه نیست...لال شوم کور شوم کر شوم لیک محال است که من خر شوم....
 
aysana
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۳:۳۸:۳۳
پروژه هام مونده. نمیدونم چیکار کنم منابع خارجیا چکار کنیم. حداقل آروم آروم قطع می کردند الان موقع امتحاناته. چرا این کارا می کنن. ماهواره را بردارن چیکار به نت دارند من برای همشون متاسفنم دولت روحانی معلوم نیست اینطرفیه اونطرفیه کدوم طرفیه
 
سوسک
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۷:۰۱:۵۷
اینترنت دیگه بدرد نمیخوره بهتر این سرویس رو قطع کنیم
 
سرباز امام خامنه ای
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۰۴:۴۸
با سلام
http://gerdab.ir/fa/news/13647/%DA%A9%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%E2%80%8C%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
دشمن هم بیکار نشته
 
mohsen
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۳:۰۸:۰۴
in nazar kamelan dorost ast vali khob che mishe kard irane dige
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۲:۴۳:۱۸
دیگه میتونن دیگه.بالاخره ایشون صاحب ما هستن.
چشم اگه نباید استفاده کنیم چشم استفاده نمیکنیم.شما درستین و بر حق هر چی شما بگین دقیقا همون درسته
 
۱۲