شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
جالب است ۰
در مراسم قرائت حکم انتصاب سردار جلالی به ریاست سازمان پدافند غیرعامل مطرح شد:

لزوم افزایش آمادگی بخش‌های غیرنظامی در برابر تهدیدات

اختصاصی افتانا
سردار جلالی در مراسم قرائت حکم انتصاب مجدد خود به‌عنوان ریاست سازمان پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از آمادگی کشور را در برابر تهدیدات به‌ویژه در بخش‌های غیرنظامی از اولویت‌های اصلی این سازمان اعلام کرد.

سردار جلالی در مراسم قرائت حکم انتصاب مجدد خود به‌عنوان ریاست سازمان پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از آمادگی کشور را در برابر تهدیدات به‌ویژه در بخش‌های غیرنظامی از اولویت‌های اصلی این سازمان اعلام کرد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، صبح روز شنبه چهارم مهرماه ۹۴ در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار سرلشکر غلامعلی رشید، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان سپاه و ارتش حکم انتصاب مجدد سردار دکتر غلامرضا جلالی به ریاست سازمان پدافند غیرعامل، توسط سردار رشید قرائت شد. 

در این مراسم که در سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد سردار جلالی طی سخنانی ضمن تسلیت فاجعه منا اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر تکلیف مفقودان این حادثه غم‌بار را مشخص کنیم و نیز درخصوص مدیریت برگزاری مناسک حج با سایر کشورهای اسلامی جلسه‌ای برگزار و تکلیف این موضوع مشخص شده و به جمع‌بندی‌های مشترکی برسیم. 

وی که بار دیگر با حکم مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به ریاست سازمان پدافند غیرعامل منصوب شد، گفت: با توجه به اساس‌نامه سازمان پدافند که به تائید مقام معظم رهبری نیز رسیده است، انتخاب رویکرد علمی، پویا و پژوهشگرانه از وظایف مهم این نهاد لشکری و کشوری است و تاکنون تلاش بسیاری انجام دادیم تا این امر مهم را عملی کنیم. 

سردار جلالی افزود: پیش‌ازاین دربرنامه چهارم و پنجم توسعه مواد قانونی را در چارچوب نیازهای پدافند غیرعامل فراهم کرده بودیم که البته با تغییر دولت‌ها و نیز به تبع آن، اولویت‌ها به این نتیجه رسیدیم که نیاز به تصویب یک اساسنامه ثابت درخصوص سازمان پدافند احساس می‌شود. پس از تدوین این اساس‌نامه و تقدیم آن به مجلس، کار بررسی در کمیسیون اجتماعی مجلس انجام شد که به تشخیص نمایندگان، هفتاد یا هشتاد درصد موارد آن در حوزه اختیارات فرماندهی کل قوا دانسته شد و ازاین‌روی پس از تائید اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل توسط مقام معظم رهبری آن را به تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرده‌ایم و این سازمان به لحاظ حقوقی به‌عنوان یک نهاد لشکری، کشوری و حاکمیتی به رسمیت شناخته شده است. 

وی اظهار داشت:‌ حصول اطمینان از آمادگی کشور در برابر تهدیدات که بیشتر به بخش‌های غیرنظامی تأکید دارد از اولویت‌های اصلی ما در سازمان پدافند غیرعامل خواهد بود و می‌کوشیم با برگزاری رزمایش‌ها و کارهای آموزشی دستگاه‌های کشور را برای مقابله با هر حادثه‌ای آماده سازیم. 

سردار جلالی همچنین قرائت حکم خود را توسط جانشین رئیس کل ستاد نیروهای مسلح گامی در جهت عملی کردن بخشی از این اساسنامه دانست و در پایان سخنان خود گفت: ما جلسات شورای عالی سازمان پدافند غیرعامل را به‌صورت ماهانه تشکیل می‌دهیم و دستورالعمل‌های لازم را تصویب می‌کنیم. یکی از آخرین اقدامات ما در این زمینه تصویب مصوبه‌ای درباره ساختار پدافند غیرعامل در دستگاه‌ها و استان‌های کشور بود که امیدواریم به اجرا درآید. 

سردار سرلشکر رشید نیز در سخنان خود سردار جلالی را فردی خواند که تمامی سطوح جنگی شامل مرحله تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی را طی چند دهه فعالیت و حضور خود در عرصه نظامی کشور تجربه کرده است و اکنون در سطح راهبردی دارای دانش و توان عملی فراوان است و تصریح کرد: ایشان طی این مدتی که در سازمان پدافند غیرعامل حضور داشته است موفق شد تا ادبیات پدافند غیرعامل را جاری و ساری سازد هرچند جای شک نیست که هنوز جا برای این موضوع وجود دارد. ایجاد انسجام میان سه سطح جنگی است که باعث پیروزی در جنگ و بازدارندگی از آن می‌شود و پدافند غیرعامل نقش عمده را در سطح راهبردی آن دارد.

کد مطلب : 10125
https://aftana.ir/vdciwzaz.t1aur2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی