دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
دفاع سایبری یكی از وظایفی است كه تمامی دستگاه ها و هر سازمانی باید آن را انجام دهد و مطالعات تطبیقی روی بیشتر كشورها حاكی از آن است كه حوزه سایبریكی از اركان مهم دفاع به شمار می رود
رییس مركز پدافند سایبری از تشكیل دوره های مجازی به منظور آموزش مفاهیم دفاع سایبری با همكاری وزارتخانه های مختلف خبر داد.

افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، دكتر سعید رحیمی با اعلام این مطلب افزود: امروزه امنیت در فضای سایبر یكی از دغدغه های اصلی بیشتر مدیران در نهادهای حساس را تشكیل می دهد و این در حالی است كه برخی كارمندان حتی با مفاهیم امنیت عمومی در حوزه سایبر آشنا نیستند از این رو دوره های آموزشی دفاع سایبری برای تمامی نهادهای اجرایی كشور برگزار می شود.

وی با اشاره به وجود تعابیر مختلف در حوزه امنیت، افتا(اسناد فضای تولید و تبادل اطلاعات) و دفاع سایبری افزود: یك پارچه سازی نهادهای مختلف درگیر با دفاع سایبری از جمله وظایف این سازمان محسوب می شود.

رییس مركز پدافند سایبری خاطرنشان كرد: دفاع سایبری یكی از وظایفی است كه تمامی دستگاه ها و هر سازمانی باید آن را انجام دهد و مطالعات تطبیقی روی بیشتر كشورها حاكی از آن است كه حوزه سایبریكی از اركان مهم دفاع به شمار می رود.

رحیمی اولین حوزه دفاع سایبری را رایانه های شخصی دانست و گفت: هر فرد دارای یك رایانه شخصی است و اطلاعات فردی، اجتماعی، سایبری و بانكی و دیگر موارد را در آن ذخیره می كند كه موظف به حفاظت از آنها است و به نوعی حوزه شخصی محسوب می شود.

وی افزود: حوزه اجتماعی و محیط كسب و كار اجتماعی دومین حوزه دفاع سایبری و سومین رده دفاع شامل رده زیرساخت های حیاتی كشور است كه از آن جمله می توان به حوزه انرژی، غذا و آب و ارتباطات اشاره كرد، این حوزه ها می بایست درهر شرایطی حفاظت شوند.

وی گفت: سطح بالاتر تهدیدات در حوزه سایبری ، تهدیدات ملی و تهدیدات امنیتی و حوزه ملی و امنیتی كشوررا شامل می شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین اسناد بالادستی و راهبردی در حوزه دفاع سایبری و امنیت خبر داد و اظهار داشت: این سند نقش تمامی دستگاه های اجرایی كشور را در بحث امنیت سایبر به طور شفاف مشخص می كند و از همه نهادها برای ایجاد امنیت حوزه سایبر استفاده خواهد كرد.

رییس سازمان پدافند سایبری اظهار داشت: براساس این سند نقش وزارتخانه و ساختار ارتباطی دیده شده است كه پس از نهایی شدن و تصویب در مراجع مرتبط ابلاغ خواهد شد.
کد مطلب : 1158
https://aftana.ir/vdcg.n9qrak9q7pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی