پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
مهمان‌پرست گفت‌:تلاش گوگل براي حذف نام خليج فارس اعتبارش را خدشه‌دار مي‌كند
 مهمان‌پرست گفت‌:تلاش گوگل براي حذف نام خليج فارس اعتبارش را خدشه‌دار مي‌كند

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،سخنگوي وزارت امور خارجه در رابطه با اقدام گوگل درباره‌ حذف نام خليج فارس با بيان اين كه اقدام لازم براي جلوگيري از چنين انحرافي صورت خواهد گرفت بر نقش مردم در اعتراض به چنين اقداماتي در فضاي سايبري و مجازي تاكيد كرد.

رامين مهمان‌پرست در پاسخ به اين كه اقدام وزارت خارجه در رابطه با جعل و حذف نام خليج فارس از سوي سايت گوگل چه بوده است؟ گفت: در فضاي سايبري تهاجم دنياي غرب براي كامل كردن جنگ رواني‌اش عليه ايران باعث شده ارزشهايي كه خود آن را تعريف مي‌كند را زير پا بگذارد. تلاش گوگل براي در نظر نگرفتن اسناد تاريخي و حذف نام خليج فارس اعتبار اين سايت را خدشه‌دار مي‌كند.

وي گفت: مردم دنيا مي‌دانند كه نمي‌توان براي انگيزه‌هاي سياسي نام جعلي بر روي يك منطقه گذاشت.

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: ما همواره به طور رسمي پيگيري كرده‌ايم كه نام خليج فارس به طور صحيح استفاده شود. تاكنون در سازمان ملل هفت بخشنامه و دستورالعمل براي استفاده صحيح از نام خليج فارس صادر شده است و اين مساله به تمامي اعضا منتقل شده است.

مهمانپرست ادامه داد: اقدام به جعل و يا حذف نام خليج فارس پيش از اين بارها اتفاق افتاده است. در موسسات جغرافيايي و مطالعاتي از نام جعلي براي خليج فارس استفاده مي‌كردند. ا

ما با اقدام ما و پيگيري‌هايمان آنها عذرخواهي كردند و نام صحيح را به كار بردند و در اين مورد هم تمام تلاش خود را انجام مي‌دهيم تا جلوي اين نوع انحرافات گرفته شود. سخنگوي دستگاه ديپلماسي با تاكيد بر نقش مردم و اعتراض خودجوششان به اين نوع اقدامات خاطرنشان كرد:‌ نقش مردم كشورمان و تمام كساني كه در دنيا به دنبال حقايق هستند مي‌تواند در مقابله با چنين تحريك‌هايي كارساز باشد. چنانچه مردم كشورمان اعتراضشان را به طور وسيع اعلام كنند، اين مساله در فضاي ديپلماسي عمومي بسيار تاثيرگذار است و مي‌تواند جلوي انحرافات ساير موسسات جغرافيايي و مطالعاتي و غيره را بگيرد.
کد مطلب : 1179
https://aftana.ir/vdcj.aevfuqevhsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی