دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
یك بررسی اقتصادی سالانه با اعلام اقتصادهای نوظهور به عنوان مجرم اصلی بازار سرقت نرم افزار حاكیست كه سرقت در این بخش در سال ۲۰۱۱ به رقم بی سابقه ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید.
یك بررسی اقتصادی سالانه با اعلام اقتصادهای نوظهور به عنوان مجرم اصلی بازار سرقت نرم افزار حاكیست كه سرقت در این بخش در سال ۲۰۱۱ به رقم بی سابقه ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،اتحاد تجارت نرم افزار (BSA) اعلام كرد كه این رقم نسبت به سابقه قبلی ۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ تقریبا هشت درصد افزایش نشان می دهد.

در منطقه آسیا و اقیانوسیه كه اقتصادهای نوظهوری مثل چین را شامل می شود سرقت نرم افزار هزینه ای بالغ بر ۲۱میلیارد دلار در سال گذشته به این صنعت وارد آورد كه ۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش نشان می دهد.

براساس این آمار كه از ۱۵ هزار استفاده كننده رایانه در ۳۳ بازار گرفته شده میزان سرقت نرم افزار در اقتصادهای نوظهور ۶۸ درصد و در اقتصادهای شكل گرفته ۲۴ درصد و متوسط جهانی ۴۲ درصد است.

این بازارها ۸۲ درصد بازار جهانی نرم افزار را تشكیل می دهند.

براساس این گزارش، چین با ۹ میلیارد دلار سوء استفاده از برنامه های رایانه ای بدترین بازار از نظر سرقت نرم افزار در سال ۲۰۱۱ عنوان شده است كه میزان استفاده قانونی نرم افزار آن بالغ بر دو میلیاردو ۶۵۰ میلون دلار می شود.

بررسی BSA حاكیست، آمریكا بزرگترین بازار نرم افزار است كه مورد سرقت قرار می گیرد و این رقم به ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار می رسد درحالیكه میزان مبادلات نرم افزار قانونی در آن بالاتر از رقم ۴۱ میلیارد دلار است.

رانالد چان از مدیران ارشد BSA بازاریابی منطقه ای گفت كه مساله در ارتباط با منطقه آسیا و اقیانوسیه به این صورت است كه فروش رایانه شخصی در حال افزایش و این رقم ۹ درصد است در حالیكه كاهش سالانه سرقت نرم افزار به یك درصد می رسد.

دراین گزارش آمده است: BSA یك نهاد تجاری غیرانتفاعی است كه برای حمایت از مالكیت معنوی كار می كند و برخی ازشركت های بزرگ فناوری ازجمله اپل، مایكروسافت، سایمانتك و ادوب از شمار اعضای آن هستند.
کد مطلب : 1302
https://aftana.ir/vdch.vnzt23nxiftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی