پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
بنابر بررسی‌های شرکت امنیتی جمالتو داده‌هایی که در نیمه‌ اول سال ۲۰۱۷ میلادی ربوده‌شدند بیشتر از سراسر سال گذشته است.
منبع : وب‌گاه اخبار امنیتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات
بنابر بررسی‌های شرکت امنیتی جمالتو داده‌هایی که در نیمه‌ اول سال ۲۰۱۷ میلادی ربوده‌شدند بیشتر از سراسر سال گذشته است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، اسناد داده‌ای که در نیمه‌ اول سال ۲۰۱۷ میلادی (۱٫۹ میلیارد) به‌دلیل اشتباهات، نابود شدند و یا به سرقت رفته‌اند از سراسر سال ۲۰۱۶ میلادی (۱٫۳۷ میلیارد) بیشتر است.

شرکت امنیتی دیجیتال Gemalto، چهارشنبه یک شاخص سطح آسیب‌پذیری را منتشر کرد، که در آن آمده‌است روزانه حدود ۱۰٫۴ میلیون داده مورد نفوذ قرار گرفته و یا ربوده‌می‌شود. در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی در سراسر جهان ۹۱۸ پرونده آسیب‌پذیری گزارش شده‌است که در مقایسه با ۸۱۵ آسیب‌پذیری در 6 ماه گذشته سال ۲۰۱۶ میلادی، افزایش ۱۲ درصدی داشته‌است. در مجموع ۲۲ آسیب‌پذیری در اولین فصل از سال ۲۰۱۷ میلادی، شامل به خطر انداختن، سرقت و یا از بین بردن بیش از یک‌میلیون پرونده بود.

شرکت Gemalto تخمین زد که کمتر از یک درصد از داده‌های به سرقت‌رفته، گم‎شده و یا آسیب‌دیده از رمزنگاری استفاده‌می‌کنند تا اطلاعات را غیرقابل استفاده‌کنند. مجرمان سایبری بزرگ‌ترین منبع منفرد آسیب زدن به داده‌ها (۷۴ درصد) بوده‌اند، اما تنها ۱۳ درصد از پرونده‌های به خطر افتاده یا ربوده‎شده را تشکیل می‌دهند. در‌حالی‌که حملات داخلی مخرب تنها ۸ درصد از آسیب‌پذیری‌ها را تشکیل می‌دهند، تعداد پرونده‌های به خطر افتاده به‌دلیل این حملات، ۲۰‌میلیون بوده‌ که در 6 ماه گذشته ۵۰۰ هزار مورد افزایش داشته‌است.

آمریکای شمالی هنوز هم اکثریت تمام آسیب‌پذیری‌ها و تعداد سوابق به خطر افتاده را تشکیل می‌دهد و هر دو بالاتر از ۸۶ درصد است. تعداد آسب‌پذیری‌ها در آمریکای شمالی ۲۳ درصد و شمار پرونده‌ها سه‌برابر افزایش یافته‌است (بالای ۲۰۱ درصد). به‌طور سنتی، آمریکای شمالی همیشه بیشترین تعداد آسیب‌پذیری افشا‌شده‌ عمومی و بیشترین تعداد رکوردهای مربوطه را داشته‌است، اگرچه ممکن است این مسئله باعث شود که در سال بعد آیین‌نامه حریم خصوصی داده‌ جهانی مانند مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی اروپا (GDPR) و تغییرات حریم خصوصی استرالیا (آسیب‌پذیری اطلاعات قابل اطلاع)، اجرا شود.

اروپا تنها ۴۹ گزارش آسیب‌پذیری داده (۵ درصد از همه آسیب‌پذیری‌ها) را دارد که از 6 ماه قبل ۳۵ درصد کاهش یافته‌است. انگلیس، بعد از آمریکا دومین کشوری است که با ۴۰ مورد گزارش، بیشترین تعداد گزارش‌های حوادث را دارد. در نیمه‌ اول سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع حدود ۲۸ میلیون سابقه‌ داده‌ای در انگلیس به خطر افتاده‌است. (۱۳۰ درصد بیشتر از نیمه‌دوم سال ۲۰۱۶ میلادی). نیمی از حوادث اطلاعاتی در انگلیس توسط یک مهاجم بیگانه (۵۰ درصد) رخ داده و ۳۸ درصد مربوط به خسارات تصادفی است.

دو سوم آسیب‌پذیری‌ها در انگلیس به‌عنوان سرقت هویت (۶۵ درصد) طبقه‌بندی می‌شوند. دولت بزرگ‌ترین منبع منفرد حوادث امنیتی با ۱۲ مورد در نیمه‌ اول سال ۲۰۱۷ میلادی، پیش از شرکت‌های فناوری (با ۷ مورد) و مراقبت‌های بهداشتی (با ۶ مورد) قرار دارد. شاخص سطح آسیب‌پذیری که از سال ۲۰۱۳ میلادی در حال اجرا است، معیارهای عمومی آسیب‌پذیری داده‌ها را به‌طور عمومی منتشر می‌کند. هنگامی که مقررات جدیدی نظیر لایحه حفاظت از داده‌های انگلیس و GDPR اعمال شود، تعداد آسیب‌پذیری‌های افشا‌شده می‌تواند به‌شدت افزایش یابد.
کد مطلب : 13212
https://aftana.ir/vdcirraz.t1apz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی