جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
کاربران جی‌میل می‌توانند با مراجعه به بخشی از داده‌های ذخیره‌شده خود، اطلاعات مربوط به خریدهای انجام‌شده را از روی سرورهای گوگل حذف کنند.
منبع : خبرگزاری فارس
کاربران جی‌میل می‌توانند با مراجعه به بخشی از داده‌های ذخیره‌شده خود، اطلاعات مربوط به خریدهای انجام‌شده را از روی سرورهای گوگل حذف کنند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، شرکت‌هایی مانند گوگل از هیچ اطلاعاتی در مورد عملکرد کاربران خود نمی‌گذرند و جمع‌آوری داده‌های مربوط به خریدهای آنها در قالب رسیدهای ارسالی در جی‌میل یکی از این روش‌های جمع‌آوری اطلاعات است.

در پی اعتراض‌های کاربران جی‌میل نسبت به نقض حریم شخصی خود، گوگل بر روش‌های در دسترس کاربران برای مدیریت داده‌های آنها افزوده و اطلاعاتی را در این زمینه در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در هفته گذشته اعلام کرد.

بر همین اساس کاربران جی‌میل می‌توانند با مراجعه به بخشی از داده‌های ذخیره‌شده خود در آدرس myaccount.google.com و انتخاب گزینه‌ای که دارای برچسب خریدها یا Purchases است، فهرستی از اطلاعاتی را که گوگل در جی‌میل در مورد خرید افراد ذخیره کرده‌است، مشاهده کنند و این اطلاعات را از روی سرورهای گوگل حذف کنند تا حریم شخصی آنها محفوظ باقی بماند.

این اطلاعات معمولا از طریق رسیدهای ایمیل‌شده برای کاربران جمع‌آوری می‌شوند. گوگل مدعی است هر کاربر از این طریق به داده‌های شخصی خود دسترسی دارد و می‌تواند این اطلاعات را در هر زمانی پاک کند. پیش از این از اطلاعات یادشده برای نمایش حجم انبوهی از آگهی‌های تبلیغاتی استفاده‌می‌شد.
کد مطلب : 15371
https://aftana.ir/vdcgqw9q.ak9nu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی