سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
جالب است ۰
نتایج یک بررسی نشان می دهد تلاش گسترده شرکت ها برای بازاریابی محصولات خود در فیس بوک حاصلی جز تلف شدن وقت و هزینه ندارد.
منبع : خبرگزاری فارس
نتایج یک بررسی نشان می دهد تلاش گسترده شرکت ها برای بازاریابی محصولات خود در فیس بوک حاصلی جز تلف شدن وقت و هزینه ندارد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری برای جمع کردن لایک های کاربران انرژی و هزینه زیادی صرف کرده و تصور می کنند تعداد بالای لایک ها به معنای افزایش خرید یک محصول خاص است، اما در بسیاری از موارد این طور نیست.

علاوه بر این بررسی ها ثابت کرده بسیاری از کاربران فیس بوک که بر روی لینک های تبلیغاتی این شرکت ها کلیک می کنند در مورد عادات و ویژگی های شخصی خود دروغ می گویند. برخی از این نمایه ها هم در واقع توسط برنامه های رایانه ای و با هدف ارسال هرزنامه طراحی شده اند.

در حالی که فیس بوک مدعی است این مساله یک مشکل عمده محسوب نمی شود، بررسی بی بی سی حاکیست لایک زدن بر خلاف آنچه که مدیران بازاریابی شرکت های بزرگ تصور می کنند ارزش و نتیجه مهمی ندارد.

زمانی که کاربران بر لینک های تبلیغاتی شرکت ها کلیک می کنند، اطلاعات آن لینک بر روی فید خبری آنها ظاهر شده و برای دیگر کاربران هم ارسال می شود. این کار موجب درآمد زایی برای فیس بوک می شود، زیرا این شرکت از دیگر موسسات تجاری بابت ارائه این خدمات پول می گیرد،‌اما شرکت ها از این طریق شاهد افزایش خرید محصولات خود نبوده اند،‌ حتی اگر توانسته باشند میلیون ها لایک برای خود جلب کنند.

بر اساس اعلام خود فیس بوک ۵ تا ۶ درصد از کاربران این سایت جعلی هستند که رقمی بالغ بر ۵۴ میلیون نفر را شامل می شود.

بر اساس گزارش موسسه امنیتی سوفوس این امر یک مشکل جدی است؛ زیرا به گسترش انواع هرزنامه و بدافزار در فضای مجازی منجر می شود. از سوی دیگر شناسایی مالکان این نمایه های قلابی که لایک زدن های آنها تبعات امنیتی خطرناکی در پی دارد، هم کار ساده ای نیست.
کد مطلب : 2046
https://aftana.ir/vdcd.o0x2yt0z9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی