دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 May 2024
جالب است ۰
کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها برگزار شد

توجه به توسعه کاربردی اینترنت اشیا و امنیت آن در برنامه هفتم

فریبا یاراحمدی
توسعه کاربردی اینترنت اشیا در هوشمندسازی مواردی نظیر حمل‌ونقل، امنیت عمومی و عوامل تولید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرا گرفته است.
توسعه کاربردی اینترنت اشیا در هوشمندسازی مواردی نظیر حمل‌ونقل، امنیت عمومی و عوامل تولید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرا گرفته است.

به گزارش افتانا،‌ هفتمین «کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها» در دانشگاه اصفهان برگزار شد. 

احسان کشتکاری، عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، در این رویداد به تبیین موضوعات کلیدی توسعه اینترنت اشیا و اقدامات سازمان فناوری اطلاعات ایران پرداخت و اقدامات سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه توسعه اینترنت اشیا را تشریح کرد و گفت: چهار موضوع کلیدی در توسعه اینترنت اشیا وجود دارند که عبارت از لزوم برقراری توازن بین امنیت داده‌ها و در دسترس قراردادن آنها، الزامات قانونی پشتیبان برای توسعه پلتفرم‌ها، نظارت و تنظیم‌گری خدمات و ایجاد محیط‌های ایمن برای آزمون و خطای ایده‌های نو است. 

لذا با توجه به میزان اهمیت موضوعات مطروحه، سازمان فناوری اطلاعات ایران اقداماتی در رابطه با هر کدام انجام داده است که به‌طور خلاصه می‌توان به تدوین سند حکمرانی داده، تشکیل کمیته پلتفرم‌های دیجیتال ذیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال هیئت دولت، استفاده از ابزارهای قانونی و فنی در اختیار سازمان فناوری اطلاعات برای تنظیم‌گری خدمات اینترنت اشیاء و ایجاد سند باکس تنظیم‌گر بخشی حوزه فاوا اشاره کرد.

وی افزود: توسعه کاربردی اینترنت اشیا در هوشمندسازی مواردی نظیر حمل‌و نقل، امنیت عمومی و عوامل تولید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرا گرفته است. همچنین توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، اطلاعاتی و تدوین اسناد ملی مبتنی بر اینترنت اشیا در سرفصل دیگر این برنامه به چشم می‌خورد که حاکی از توجه سیاست‌گذاران به اینترنت اشیا در آینده اقتصادی و اجتماعی کشور است.

کشتکاری، علاقه‌مندان به ایجاد کسب‌و‌کارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء را برای حرکت به سوی تفکر پلتفرمی دعوت کرد و یادآور شد برای ایجاد سکوهای جدید، باید مدل‌های خلق ارزش را طراحی کرد. وی، خاطر نشان ساخت، کلید رشد سکوها، داشتن اثرات شبکه‌ای است و دیده نشدن و رشد کند اولیه در این نوع تفکر نباید باعث ناامیدی فعالان شود. برای ساخت پلتفرم، باید صبور و متمرکز بر هدف بود تا بتوان ارزش‌های چندبرابری ایجاد کرد.
کد مطلب : 21588
https://aftana.ir/vdcdjk0x.yt0fj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی