دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 May 2024
جالب است ۰
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی خود نشست علمی «نیازمندی‌های زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات» را با حضور متخصصان و کارشناسان برگزار کرد.
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی خود نشست علمی «نیازمندی‌های زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات» را با حضور متخصصان و کارشناسان برگزار کرد.

به گزارش افتانا، پژوهشگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ترویج و گسترش فناوری‌های نوین در حوزه ابر رایانه، نشست تخصصی با موضوع «نیازمندی‌های زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات» برگزار کرد.
 
در این نشست تخصصی که با حضور متخصصان و کارشناسان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، دکتر احسان آریانیان، عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه، مهندس مهدی اثنی‌عشری و مسعود ده یادگاری، هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، محیا احمدوند و نگین رجبی، از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و علی شریفی، کارشناس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنل‌هایی جداگانه به سخنرانی و ارائه درباره نیازمندی‌های زیرساخت اطلاعاتی کشور شبکه ملی اطلاعات پرداختند.
 
در بخش اول این نشست گزارش مبتنی بر بستر رایانش ابری و با رویکردی لایه‌ای، نیازمندی‌های زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات برای پلتقرم‌های بزرگ اندازه دیجیتالی (تجاری و فناوری‌محور) ارائه شد و شرکت‌کنندگان به بررسی پیرامون این موضوع پرداختند و سپس معماری فنی و الزامات توسعه و پیاده‌سازی این سکوها و نیز جزئیات فناوری‌های مورد استفاده در هر لایه معرفی شد. در بخش دوم این نشست نیز تخمین و برآورد نیازمندی‌های منابع زیرساخت اطلاعاتی مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش، ابتدا راهکارهای مختلف برای تخمین منابع پردازشی به بحث گذاشته شد و سپس رویکرد پایین به بالا بر اساس شناسایی عوامل تاثیرگذار بر سکوهای مختلف فناوری و کسب‌و‌کار معرفی شد. در ادامه این بخش رابط‌های ریاضی جهت انجام تخمین پیشنهاد شده و پارامترهای آن بر اساس اطلاعات وضعیت موجود پلتفرم‌های کسب‌وکاری تنظیم شد و درنهایت، بر اساس رابطه تنظیم شده تخمین منابع پردازشی انجام شده و نتایج به دست آمده با سایر برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان و مدیران حاضر در این نشست علمی به مقایسه گذاشته شد. در پایان این نشست تخصصی افراد حاضر در جلسه و مخاطبان آنلاین نشست به پرسش‌و‌پاسخ و بحث و بررسی پیرامون نیازمندی‌های زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات پرداختند.
 
محتوای کامل این نشست در نشانی seminar.itrc.ac.ir قابل دریافت است.
 
کد مطلب : 21605
https://aftana.ir/vdcdk90x.yt0fz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی