پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 16 May 2024
جالب است ۰
پلیس شانگهای ۱۴ نفر را به‌اتهام سرقت اسناد مربوط به تراشه دستگیر کرد. برخی شایعات، شیائومی را در این اقدام دخیل می‌دانند.
منبع : ITHome
پلیس شانگهای ۱۴ نفر را به‌اتهام سرقت اسناد مربوط به تراشه دستگیر کرد. برخی شایعات، شیائومی را در این اقدام دخیل می‌دانند.
 
به گزارش افتانا، پلیس شانگهای به‌دلیل سرقت اسرار تجاری مربوط به تراشه، ۱۴ مظنون را دستگیر و ۷ سرور حاوی اطلاعات حساس را مصادره کرد.
 
این پرونده حول محور شرکت Zunpai Communications می‌چرخد. ژانگ کان، بنیان‌گذار و مدیر‌عامل این مجموعه، از چند ماه پیش ناپدید شده است. گفته می‌شود که این شرکت متعلق به هواوی است.
 
در میان این هیاهو، شیائومی، از سرمایه‌گذاران اصلی Zunpai Communications، قاطعانه هرگونه دخالت مستقیم در این تخلف را رد کرده است. سرمایه‌گذاری شیائومی در زونپای به می ۲۰۲۲ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱) برمی‌گردد.
 
شیائومی تصریح کرد که یکی از برندهای تابعه‌اش، یعنی سرمایه‌گذاری کارآفرینی هانژینگ، تنها به‌عنوان فعالیت مالی معمولی و نه به‌عنوان حرکت استراتژیک شرکتی در زونپای سرمایه‌گذاری کرده است.
 
شیائومی بر موقعیت خود به‌عنوان یکی از چندین سرمایه‌گذار این شرکت در میان صندوق‌های دولتی ملی و محلی و بیش از ۲۰ مؤسسه‌ی مالی دیگر اشاره و تأکید کرد که نقش درخورتوجهی در رهبری این شرکت ایفا نمی‌کند.
 
همچنین، شیائومی اعلام کرد که در مدیریت یا اجرای عملیات زونپای نقشی ندارد و درزمینه‌ی فناوری یا اشتراک دانش با این شرکت همکاری نکرده است. غول چینی صنعت موبایل رأی مقابله با این اتهام‌های شواهدی را نیز جمع آوری کرده و به مقام‌های مرتبط تحویل داده است.
 
تحقیقات نشان داد که این تخلف شامل کارمندان سابق یکی از شرکت‌های فعال در‌زمینه‌ی حقوق بشر می‌شود که با حقوق زیاد و مشوق‌های سهام فریب خورده‌اند. به آن‌ها دستور داده شده بود که فناوری تراشه را از کارفرمای قبلی خود بدزدند و همین اطلاعات سرقتی موجب توسعه‌ی تراشه‌هایی با بیش از ۹۰ درصد شباهت در جنبه‌های فنی مهم شد. اقدام سریع پلیس شانگهای از تولید انبوه این تراشه‌ها جلوگیری کرد.
 
مظنونان اصلی ازجمله دو فرد با نام‌های ژانگ و لیو، با اتهام‌های مربوط به نقض اسرار تجاری روبه‌رو هستند؛ در‌حالی‌که سایر مظنونان در‌حال‌حاضر به قید وثیقه آزاد شده‌اند. میزان خسارت وارده به شرکت مال‌باخته نیز بر‌اساس ارزش تجاری اسرار مسروقه در دست ارزیابی است.
کد مطلب : 21772
https://aftana.ir/vdciryar.t1azy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی