دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
گوگل برای پیروی از قوانین اروپا، تغییر مهمی را در شیوه گردآوری اطلاعات کاربران ایجاد می‌کند.
منبع : Google
گوگل برای پیروی از قوانین اروپا، تغییر مهمی را در شیوه گردآوری اطلاعات کاربران ایجاد می‌کند.
 
به گزارش افتانا، قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) از امسال برای شرکت‌هایی که دروازه‌دار تلقی می‌شوند، مانند گوگل و اپل، اجرا خواهد شد. حالا گوگل نحوه رعایت قانون DMA را توضیح داده که می‌تواند بر سرویس‌هایی مانند یوتوب و سرچ تأثیر بگذارد.
 
گوگل سند پشتیبانی جدیدی با نام «درباره DMA و سرویس‌های متصل شما» را منتشر کرده است. غول فناوری در سند خود توضیح می‌دهد که وقتی DMA در 6 مارس 2024 (16 اسفندماه) اجرایی شود، کاربران در صورت تمایل می‌توانند ارتباط میان سرویس‌های این شرکت را لغو کنند که با انجام این کار، سرویس‌های گوگل مانند یوتوب دیگر نمی‌توانند داده‌های کاربران را با دیگر سرویس‌های این شرکت به اشتراک بگذارند. این سرویس‌ها عبارتند از:
 
موتور جستجوی گوگل
یوتوب
سرویس‌های تبلیغاتی
گو‌گل پلی
کروم
گو‌گل شاپینگ
گو‌گل مپس
تغییر جدید سرویس‌های گوگل
 
علاوه‌براین، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کدام‌یک از سرویس‌های گوگل متصل باقی بمانند. متصل‌بودن سرویس‌های گو‌گل در اینجا به این معناست که داده‌ها و فعالیت کاربران با یکدیگر و دیگر سرویس‌های این شرکت به اشتراک گذاشته می‌شود. به عنوان مثال، ویدیوهایی که در یوتوب تماشا می‌کنید، ارزیابی شده و سپس براساس آن، ویدیوهایی به شما پیشنهاد داده می‌شود؛ بنابراین پس از اعمال قانون DMA، کاربران می‌توانند به‌اشتراک‌گذاری داده‌های خود با سرویس‌های گو‌گل را متوقف کنند.
 
گو‌گل در سند خود اشاره کرده است که همچنان ترجیح می‌دهد کاربران ارتباط میان سرویس‌ها را برقرار نگه دارند. به گفته این شرکت، «سرویس‌های متصل گوگل می‌توانند با یکدیگر کار کنند تا به شخصی‌سازی محتوا و نمایش تبلیغات کمک نمایند» و زمانی که ارتباط یک سرویس را لغو می‌کنید، برخی از ویژگی‌های آن سرویس از بین می‌رود.
 
قوانین DMA عمدتاً در ماه مه سال 2023 به اجرا درآمدند، اما از آنجایی که شرکت‌های دروازه‌دار در سپتامبر 2023 مشخص شدند، هنوز برخی از این قوانین اجرایی نشده است. تغییری که گو‌گل به آن اشاره کرده است تا حد زیادی بر مشتریان اتحادیه اروپا تأثیرگذار خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که غول موتور جستجو درنهایت به مشتریان خارج از اتحادیه اروپا نیز اجازه دهد که به این ویژگی‌های جدید دسترسی داشته باشند.
کد مطلب : 21841
https://aftana.ir/vdcfycd0.w6dyjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی