دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
طرح اسپیس ایکس برای ارائه خدمات اینترنت ۱۰ گیگابیت‌برثانیه رکورد تازه‌ای در سرعت اینترنت ماهواره‌ای ثبت می‌کند.
منبع : The Verge
طرح اسپیس ایکس برای ارائه خدمات اینترنت ۱۰ گیگابیت‌برثانیه رکورد تازه‌ای در سرعت اینترنت ماهواره‌ای ثبت می‌کند.
 
به گزارش افتانا، اسپیس‌ایکس اکنون با ارائه اینترنت ماهواره‌ای با سرعت ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در سرویس جدید استارلینک، رکورد بیشترین سرعت اینترنت ماهواره‌ای را در جهان شکسته است.
 
گزینه جدیدی تحت عنوان Community Gateways در سایت رسمی اسپیس ایکس قرار گرفته که برای مشتریان تجاری و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی طراحی شده است تا بتوانند اینترنت پرسرعت و با پهنای باند بالا را برای مصارف خانگی و تجاری در نقاط دور از شبکه فراهم بیاورند.
 
هزینه سرویس اینترنت پرسرعت استارلینک برای ISP-ها، ۷۵ هزار دلار در ماه به ازای هر گیگابیت‌برثانیه است و ۱٫۲۵ میلیون دلار نیز جهت نصب و راه‌اندازی از مشتریان دریافت می‌شود.
 
در عوض، گفته می‌شود که سرعت دانلود و بارگذاری روی ۱۰ گیگابیت‌برثانیه ثابت است و تأخیر آن کمتر از ۹۹ میلی‌ثانیه خواهد بود.
 
اسپیس‌ایکس علاوه‌بر ارسال دیش استارلینک، تأسیسات کامل لازم برای اتصال به سیستم ماهواره‌ای خود را در محل مورد نظر مشتری نصب می‌کند. البته هزینه‌ی زمین، تأمین برق و تجهیزات بالابر بر عهده‌ی مشتری خواهد بود.
 
اسپیس‌ایکس می‌گوید: ماهواره‌های استارلینک از طریق Community Gateways قادر خواهند بود که سرعت‌هایی در حد فیبر نوری را در اختیار ارائه‌دهندگان محلی برای توزیع بین خانه‌ها، کسب‌وکارها و سازمان‌ها، به‌صورت ثابت یا متحرک قرار دهند.
 
در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، اسپیس ایکس اعلام کرد که اولین Community Gateway خود را برای ساکنان آنالاسکا، شهری در نزدیکی آلاسکا، ساخته است که با سرعت ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در باگذاری و دانلود و آپ‌تایم ۹۹ درصد فعالیت می‌کند.
 
OptimERA، ارائه‌دهنده خدمات اینترنت محلی، اکنون از ماهواره‌‌های استارلینک برای بیشتر مشتریان خود استفاده می‌کند.
کد مطلب : 21878
https://aftana.ir/vdcfccd0.w6dyeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی