دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
بیلد جدید ویندوز ۱۱ در کنار تغییرات و بهبودهای مخلتف، ظاهر جدیدی برای صفحه‌ی نصب سیستم‌عامل ارائه می‌دهد.
منبع : Techradar
بیلد جدید ویندوز ۱۱ در کنار تغییرات و بهبودهای مخلتف، ظاهر جدیدی برای صفحه‌ی نصب سیستم‌عامل ارائه می‌دهد.
 
به گزارش افتانا، ظاهر کلی مراحل اصلی نصب ویندوز روی کامپیوترهای شخصی بیش‌ از یک دهه، هیچ تغییر بزرگی دریافت نکرده است و اکنون به‌نظر می‌رسد اصلاحاتی در این روند انجام خواهد شد. مایکروسافت بیلد جدید ویندوز ۱۱ را در کانال Canary اینسایدر منتشر کرده که مراحل نصب آن از طراحی جدیدی بهره می‌برد.
 
بیلد ۲۶۰۴۰ ویندوز ۱۱، صفحه تنظیمات کاملاً جدیدی برای سیستم‌عامل معرفی می‌کند که از زمان انتشار ویندوز ۸ تاکنون تقریباً ثابت به‌نظر می‌رسید. طی سال‌های گذشته این بخش در ویندوز ۱۰ و ۱۱ نیز حداقل از نظر ظاهری تغییر خاصی دریافت نکرد.
 
اکنون در روند نصب ویندوز گزینه‌ی تعمیر نسخه‌ی قبلی به‌جای اجرای نصب جدید خیلی بهتر نمایش داده می‌شود و درخواستی برای تأیید حذف داده‌های کاربر در صورت نصب ویندوز ۱۱ وجود دارد. البته طراحی حاشیه‌ی پنجره‌ی مراحل نصب همچنان شبیه قبل است.
 
یکی از ویژگی‌های مهم بیلد ۲۶۰۴۰ ویندوز ۱۱ با نام Voice Clarity شناخته می‌شود که کیفیت صدای کاربر را هنگام تماس‌های ویدیویی یا جلسات آنلاین و هر برنامه‌ی ارتباطی دیگری افزایش می‌دهد. قابلیت مذکور نویز و صداهای مزاحم پس‌زمینه را حذف می‌کند.
 
Voice Clarity به‌طور پیش‌فرض برای برنامه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند فعال است؛ اما اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند امکان غیرفعال‌سازی ویژگی مذکور را برای بهبود ضبط صدا و جلوگیری از قطعی ارائه دهند.
 
قابلیت Voice Clarity قبلاً روی لپ تاپ مایکروسافت در دسترس بود و اکنون در لپ تاپ ایسوس، لپ تاپ لنوو، لپ تاپ ایسر و سایر برندها قابل استفاده است.
 
ویندوز ۱۱ اکنون تجربه‌ی بهبودیافته‌ای در استفاده از قابلیت راوی (Narrator) ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با این ویژگی تصاویر را مرور یا میان‌برهای جدیدی روی صفحه ایجاد کنند. قابلیت تشخیص متن در عکس‌ها نیز در Narrator بهبود یافته است.
 
بیلد ۲۶۰۴۰ ویندوز ۱۱ ویژگی‌های جدیدی به مدیر گذرواژه‌ی محلی ویندوز (LAPS) اضافه می‌کند. این قابلیت اکنون از مدیریت خودکار حساب کاربری جدید بهره می‌برد و سطح جدیدی برای تنظیمات سختی گذرواژه‌ها ارائه می‌دهد.
 
ویندوز LAPS اکنون به مدیران اجازه می‌دهد گذرواژه‌های جدید طولانی‌تر و امن‌تری را با کلمات واقعی ایجاد کنند. مدیران می‌توانند حداکثر طول رمز عبور و کلمات متناسب با نیاز خود را برای ساخت گذرواژه انتخاب کنند.
 
بیلد ۲۶۰۴۰ ویندوز ۱۱ تغییرات کوچک دیگری مثل قابلیت مشاهده‌ی تصاویر گوشی از طریق اعلان را دریافت کرده است.
 
تغییر دیگر در آپدیت ویندوز، پشتیبانی از USB4 (با سرعت ۸۰ گیگابیت‌برثانیه) است و بهبودهایی در ویژگی Cast ارائه می‌دهد.
 
در صورتی که سیستم‌عامل قبلی را به‌طور کامل پاک و بیلد ۲۶۰۴۰ را از پایه نصب کنید، دیگر به برنامه‌ی وردپد (WordPad) دسترسی نخواهید داشت و از طرفی دستیار هوش مصنوعی کوپایلت به گوشه‌ی سمت‌ چپ صفحه انتقال خواهد یافت. تغییر دیگر اینکه Task Manager ویندوز ۱۱ اکنون آیکون جدیدی دارد که با زبان طراحی کلی سیستم‌عامل بیشتر هماهنگ است.
کد مطلب : 21893
https://aftana.ir/vdcc14qi.2bqso8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی