يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
اپل تأیید کرده است که سایدلود برنامه‌ها فقط به آیفون محدود خواهد بود و آیپد از این ویژگی بهره نخواهد برد.
منبع : MyDrivers
اپل تأیید کرده است که سایدلود برنامه‌ها فقط به آیفون محدود خواهد بود و آیپد از این ویژگی بهره نخواهد برد.
 
به گزارش افتانا، اپل هفته گذشته بتای iOS 17.4 را منتشر کرد؛‌ آپدیتی که برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، تغییرات قابل‌ توجهی دریافت کرده است. این به‌روزرسانی امکان سایدلود اپلیکیشن‌ها را به‌طور انحصاری برای کاربران اتحادیه اروپا فراهم می‌کند؛‌ قابلیتی که به افراد اجازه می‌دهد برنامه‌ها را از منابعی غیر از اپ‌ استور رسمی اپل دانلود و روی گوشی آیفون نصب کنند. ویژگی مذکور فقط به آیفون محدود می‌شود و روی آیپد فعال نیست.
 
تفاوت میان آیفون و آیپد از نظر قابلیت سایدلود مهم است. با وجود اینکه iPadOS و iOS از چارچوب یکسان بهره می‌برند، اپل تصمیم گرفته که سایدلود و ویژگی‌های مرتبط با آن را فقط به گوشی هوشمندش محدود کند. این یعنی کاربران آیپد امکان نصب برنامه از فروشگاه‌های غیر از اپ‌ استور را نخواهند داشت و باید همچنان از سیستم پرداخت داخلی اپل استفاده کنند.
 
DMA نقش اساسی را در اجبار اپل به ارائه قابلیت‌هایی مثل سایدلود ایفا می‌کند. این قانون، پلتفرم‌های بزرگ حوزه فناوری را هدف قرار می‌دهد و از آن‌ها به‌عنوان «دربان» یاد می‌کند و هدفش ایجاد بازار رقابتی‌تر و کاهش محدودیت‌ها است.
 
iOS به‌عنوان پلتفرم دربان طبقه‌بندی شده است و باید مطابق قوانین جدید عمل کند. جالب اینکه اتحادیه اروپا iPadOS را پلتفرمی مجزا از iOS در نظر می‌گیرد و همین عامل می‌تواند تصمیم اپل برای محدودسازی ارائه‌ی قابلیت سایدلود به آیفون را توضیح دهد.
کد مطلب : 21904
https://aftana.ir/vdcfj1d0.w6dyxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی