يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰

اپل ویژن پرو به بازار آمد

بخش کوچکی از آینده در زمان حال
هدست اپل ویژن پرو ساعاتی پیش در فروشگاه‌های اپل به صورت رسمی عرضه شد.
منبع : Mac Rumors
هدست اپل ویژن پرو ساعاتی پیش در فروشگاه‌های اپل به صورت رسمی عرضه شد.
 
به گزارش افتانا، پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام زمان عرضه هدست اپل ویژن پرو در ایالات متحده فرا رسیده و این محصول به‌صورت عمومی قابل دریافت خواهد بود. فروشگاه‌های اپل در سراسر ایالات متحده از ساعت ۸ صبح جمعه به وقت محلی باز شدند تا مشتریان بتوانند خرید خود را انجام دهند.
 
افرادی که مایل به پرداخت ۳,۴۹۹ دلار برای خرید ویژن پرو نیستند، می‌توانند تا روز یکشنبه با حضور در داخل فروشگاه به‌مدت ۲۵ دقیقه دموی استفاده از هدست را تجربه کنند و با نحوه‌ی کار آن آشنا شوند.
 
ویژن پرو، اولین هدست واقعیت مجازی اپل، از طریق چشم، حرکات دست و صدای کاربر کنترل می‌شود. خالق آیفون این دستگاه را یک «کامپیوتر فضایی» توصیف کرده است.
 
ویژن پرو در بخش داخلی دو نمایشگر پرنور 4K از نوع میکرو OLED با نرخ نوسازی ۹۰ تا ۱۰۰ هرتز دارد که قابلیت‌های مبتنی‌بر واقعیت مجازی را به‌نمایش در می‌آورند و دوربین‌های خارجی با فعال‌سازی حالت Pass-Through دست‌یابی به قابلیت‌های واقعیت افزوده را امکان‌پذیر می‌کنند.
 
چهار دوربین داخلی در ویژن پرو حرکات چشم کاربر را به‌طور کامل رصد می‌کنند تا امکان انتخاب گزینه‌ها از این طریق فراهم شود. ۶ دوربین در فضای بیرونی هدست قرار گرفته‌اند که دید سه‌بعدی کاملی را به کاربر می‌دهند.
 
اپل از تراشه‌ی هشت هسته‌ای M2 به‌عنوان پردازنده‌ی اصلی و از تراشه‌ی R1 برای پردازش اطلاعات دوربین‌ها و حسگرها استفاده می‌کند. هدست‌ اپل از گرافیک داخلی ۱۰ هسته‌ای به‌همراه ۱۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند و فضای ذخیره‌سازی آن‌ از ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت متغیر است.
 
تیم کوک، مدیرعامل اپل، می‌گوید: «دوران کامپیوترهای فضایی شروع شده و ویژن پرو پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی مصرفی در عصر حاضر است. رابط کاربری انقلابی و جادویی آن، تجربه‌ی ما را برای برقراری ارتباط، تماشای ویدیو و کاوش در وب دگرگون خواهد کرد.»
کد مطلب : 21916
https://aftana.ir/vdciq3ar.t1azz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی