دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
هکرها در یک حمله سایبری، از سه میلیون مسواک هوشمند سوءاستفاده کردند.
منبع : دیجیاتو
هکرها در یک حمله سایبری، از سه میلیون مسواک هوشمند سوءاستفاده کردند.
 
به گزارش افتانا، شاید شبیه فیلم‌های هالیوودی به‌نظر برسد، اما یک روزنامه سوئیسی در گزارشی اعلام کرده است که هکرها از حدود سه میلیون مسواک هوشمند در قالب یک بات‌نت استفاده کرده‌اند تا حمله‌ای از نوع «منبع سرویس توزیع‌شده» (DDoS) انجام دهند.
 
هکرها ظاهراً از سه میلیون مسواک هوشمند استفاده کرده‌اند تا بات‌نتی را برای حمله به وب‌سایت یک شرکت سوئیسی ایجاد کنند. اگرچه جزئیات زیادی درباره این حمله در دسترس نیست، اما ظاهراً مسواک‌های هک‌شده از سیستم‌عاملی بر پایه جاوا استفاده می‌کردند. اطلاعاتی درباره برند این مسواک‌ها به اشتراک گذاشته نشده است.
 
افزون‌براین، نمی‌دانیم که کدام شرکت هدف این حمله قرار گرفته و چقدر آسیب دیده است. بااین‌حال، حملات DDoS معمولاً با مختل‌کردن سرویس‌های گوناگون یک شرکت می‌توانند بسیار آسیب‌زننده باشند و حتی به برند یک شرکت صدمه وارد کنند.
 
استفان زوگر، از شرکت امنیت سایبری Fortinet، در مصاحبه با این روزنامه، راهنمایی‌هایی را برای ارتقای امنیت دستگاه‌های IoT (یا متصل به اینترنت) ارائه کرده است. او می‌گوید: «هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، یک سوژه احتمالی است یا می‌تواند برای یک حمله مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.»
 
او توضیح می‌دهد که تمام دستگاه‌های IoT به‌صورت مرتب توسط هکرها بررسی می‌شوند تا آسیب‌پذیری‌های آن‌ها کشف شود. از سوی دیگر، با توجه به اینکه شرکت‌های تولیدکننده این محصولات معمولاً توجه زیادی به موضوع امنیت ندارند، نفوذ به آن‌ها کار چندان سختی نیست.
 
این حمله یک بار دیگر نشان داد که توجه به امنیت دستگاه‌های حوزه اینترنت اشیا چقدر مهم است و همین دستگاه‌ها که در ظاهر بی‌خطر به‌نظر می‌رسند، چگونه می‌توانند در حملات گسترده به‌کار گرفته شوند. برای ارتقای امنیت این دستگاه همیشه پیشنهاد می‌شود که آن‌ها را به‌روز نگه دارید؛ منتها خیلی از این دستگاه‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری مناسبی ندارند و نهایتاً پس از مدتی کوتاهی دیگر به‌روزرسانی نمی‌شوند.
کد مطلب : 21954
https://aftana.ir/vdcayonu.49n6m15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی