دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
پلیس آمریکا، بریتانیا و اروپا وب‌سایت‌های گروه هکری LockBit را تصاحب کردند.
منبع : Bloomberg
پلیس آمریکا، بریتانیا و اروپا وب‌سایت‌های گروه هکری LockBit را تصاحب کردند.
 
به گزارش افتانا، وب‌سایت‌های گروه هکری سرشناس و خطرناک LockBit که به انجام حملات باج‌افزاری مشهور است، در عملیاتی مشترک میان پلیس آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا تصاحب شدند. در این عملیات ظاهراً حدود 11 هزار دامنه متعلق به این گروه و سایر گروه‌های وابسته به آن، به دست پلیس افتاده است.
 
براساس گزارش‌ها، اکنون در وب‌سایت‌های گروه LockBit نوشته شده که آن‌ها تحت کنترل پلیس درآمده‌اند. یکی از سخنگویان سازمان ملی مبارزه با جرایم بریتانیا تأیید کرد که این سازمان فعالیت‌های این گروه را مختل کرده است و این عملیات همچنان ادامه دارد.
 
اعضای گروه LockBit هنوز به این اتفاق واکنشی نشان جدی نداده‌اند، اما یکی از آن‌ها در پیامی در یک پیام‌رسان رمزنگاری‌شده ادعا کرده است که بکاپ اطلاعات آن‌ها همچنان در سرورهایی که پلیس به آن‌ها دسترسی پیدا نکرده، وجود دارد.
 
یکی از مقامات FBI می‌گوید در این عملیات 11 کشور مختلف حضور داشته‌اند و تصاحب این وب‌سایت‌ها طی روزهای اخیر اتفاق افتاده است.
 
لاک‌بیت درزمینه استفاده از بدافزارهایی تخصص دارد که فایل‌های سیستم قربانی را رمزنگاری می‌کنند و دراِزای بازکردن قفل این فایل‌ها از قربانی باج می‌خواهند. این گروه بسیاری از حملات خود را با استخدام هکرهای مستقل انجام می‌دهد. لاک‌بیت درواقع ابزارها و زیرساخت‌های خود را در اختیار هکرها می‌گذارد تا این حملات را پیاده‌سازی کنند.
 
گروه LockBit مسئول حمله به بازوی آمریکایی Industrial & Commercial Bank of China در سال گذشته بود. این گروه همچنین یکی از وب‌سایت‌های شرکت بوئینگ را که برای فروش قطعات یدکی، نرم‌افزارها و سرویس‌های هواپیماها شناخته می‌شد، از دسترس خارج کرد.
 
لاک‌بیت اولین‌بار در سال 2021 معروف شد و در آن زمان خود را LockBit 1.0 خطاب می‌کرد. در سال 2022، این گروه به LockBit 2.0 تبدیل شد. یکی از جدیدترین قربانیان این گروه EquiLend بود که پردازش تریلیون‌ها دلار تراکنش در هر ماه را بر عهده دارد.
 
گروه هکری LockBit ظاهراً تاکنون در آمریکا 1600 و در سراسر جهان 2000 قربانی داشته است. اکثر این قربانیان شرکت‌های خصوصی هستند و FBI می‌گوید که تاکنون 144 میلیون دلار باج به این گروه پرداخت شده است.
کد مطلب : 22005
https://aftana.ir/vdciwuar.t1aru2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی