يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
چرا سامانه مودیان مالیاتی دچار اختلال می‌شود

اختلال در سامانه مودیان مالیاتی به دردسرهای فعالان اقتصادی افزوده شد

سامانه مودیان مالیاتی در روزهای اخیر با اختلال جدی مواجه شد و مودیان مالیاتی برای ارسال صورت‌حساب الکترونیکی دچار مشکل شدند.
سامانه مودیان مالیاتی در روزهای اخیر با اختلال جدی مواجه شد و مودیان مالیاتی برای ارسال صورت‌حساب الکترونیکی دچار مشکل شدند.
 
به گزارش افتانا، سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی، طی یک هفته گذشته دچار اختلالات جدی شده و مودیان مالیاتی برای ارسال صورت‌حساب الکترونیکی دچار مشکل شدند.
 
به‌روزرسانی‌های مداوم است که در این سامانه از یک سو و عدم اطلاع‌رسانی‌های لازم در مورد  این به‌روزرسانی‌ها از سوی دیگر، یکی از مشکلاتی است که مودیان با این سامانه دارند. این سامانه با هدف جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به مودیان مالیاتی راه‌اندازی شده و اخیرا هم برای گروه‌هایی از اصناف اجباری شده است.
 
این سامانه مالیاتی که گرفتن مالیات مبتنی بر اطلاعات شفاف و داده‌های واقعی فعالان اقتصادی را در دستور کار خودش دارد، چند روزی است که با اختلال جدی مواجه شده است و فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی را دچار سردرگرمی کرده است. به گونه‌ای که از یک سو فراخوان‌های متعدد جایگزین موارد قبلی شده و همین مسئله سردگمی برای مودیان را به بار آورده است و از سوی دیگر بستر دسترسی مودی به سامانه با مشکلاتی روبروست. تا جایی که ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی در بیشتر زمان‌ها، امکان‌پذیر نیست و مودی باید ساعت‌ها چشم انتظار وصل شدن سامانه و دریافت پاسخ و تایید فاکتورها باشد.
 
از طرفی، مهلت صدور تا ارسال صورتحساب‌ها که پیش از این، یک ماه بوده است، اخیرا به یک هفته کاهش یافته‌است که این مسئله هم مشکلاتی را برای مودیان ایجاد کرده و هم‌زمانی آن با قطع و اختلال در سامانه، موجب بلاتکلیفی انبوهی از صورتحساب‌ها در سامانه شده‌است. سازمان مالیاتی درباره ابهامات فرصت هفت روزه مؤدیان توضیح داد که مؤدی پس از پایان هر دوره یک‌ماه فرصت دارد تا با ثبت خریدها و فروش‌هایی که صورتحساب‌های آنها در سامانه مؤدیان صادر نشده است، اظهارنامه ارسال شده توسط سازمان مالیاتی را تکمیل و از طریق سامانه مؤدیان به این سازمان مسترد کند. مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی این سازمان، در این مورد گفت: مهلت پرداخت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده متعلقه مؤدی طی دوره را حداکثر تا پایان ماه پس از انقضای هر دوره مالیاتی تعیین کرده است و در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر، مؤدی را مشمول جریمه بند ب ماده ۳۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌داند. صورتحساب‌هایی که در سامانه مؤدیان ثبت شوند، در صورتی‌که خریدار نسبت به تایید یا تایید سیستمی صورتحساب الکترونیکی اقدام کند، به شرطی اعتبار آن (منوط به رعایت حدمجاز ماده ۶) برای همان دوره صدور صورتحساب لحاظ خواهد شد که صورتحساب الکترونیکی قبل از پایان دوره مالیاتی در سامانه مؤدیان ثبت شو در غیر این صورت برای دوره بعد خریدار در نظر گرفته می‌شود.
  
 
کد مطلب : 22025
https://aftana.ir/vdcamwnu.49nuu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی