پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
این ویروس تنها بر روی سیستم عامل MS-DOS کار می کرد و هنگامی که دیسکتی آلوده می شد، تمام فضای آزاد آن توسط ویروس اشغال می گردید تا در نهایت غیر قابل استفاده شود
منبع : شرکت شبکه گستر
این روز ها مصادف است با بیست و ششمین سالگرد تولد اولین ویروس کامپیوتری، به نام Brain . ویروس Brain یک ویروس از نوع ویروس های Boot Sector بود که فقط دیسکت های فلاپی را آلوده می کرد و از طریق همین دیسکت ها منتشر می شد. ویروس Brain را به نام های LeHore و  Pakistani Fluنیز می شناسند.

به گزارش افتانا این ویروس تنها بر روی سیستم عامل MS-DOS کار می کرد و هنگامی که دیسکتی آلوده می شد، تمام فضای آزاد آن توسط ویروس اشغال می گردید تا در نهایت غیر قابل استفاده شود.

در سال ۱۹۸۶، ویروس Brain توسط دو برادر پاکستانی نوشته شد. هدف اصلی آنان نوشتن ویروس نبود، آنها تنها به دنبال روشی برای جلوگیری از تکثیر غیرمجاز نرم افزارهای پزشکی خود بودند. در صورتی که نرم افزار پزشکی از روی دیسکت به دیسک سخت منتقل و نصب می شد، ویروس Brain هیچ واکنشی نشان نمی داد. ولی اگر دیسکت فلاپی اصلی کپی و تکثیر می شد، ویروس نیز اقدام به آلوده ساختن دیسکت فلاپی کپی شده می کرد.

ویروس Brain آغازگر انبوهی از ویروس های Boot Sector شد که شاید معروف ترین آنها، ویروس میکلانژ بود که در سال ۱۹۹۱ میلادی ظهور کرد.
کد مطلب : 324
https://aftana.ir/vdcca0q182bqi.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی