پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
معاون سازمان فناوري اطلاعات خبر داد:

خرید محصولات امنیتی خارجی نیاز به مجوز دارد

در برنامه پنجم به تمامي دستگاه‌ها تكليف و گفته شده است كه تمامي آن‌ها بايد تا پايان سال دوم برنامه به سيستم‌هاي مديريت امنيت اطلاعات مجهز شوند.

در برنامه پنجم به تمامي دستگاه‌ها تكليف و گفته شده است كه تمامي آن‌ها بايد تا پايان سال دوم برنامه به سيستم‌هاي مديريت امنيت اطلاعات مجهز شوند.

به گزارش افتانا به نقل از ایسنا اسماعيل رادكاني - معاون گسترش IT سازمان فناوري اطلاعات- اظهار كرد: ما درصدد پيشبرد اهداف و اقدامات لازم هستيم ولي اهداف اصلي اين است كه شركت‌هاي توانمند را در زمينه‌هاي مديريت امنيت اطلاعات شناسايي كرده و به آن‌ها پروانه فعاليت بدهيم كه در حال حاضر براي برخي شركت‌ها اين فرآيند انجام شده است.

به گفته او خريد كليه محصولات امنيتي براي محصولات خارجي ممنوع است اما متقاضيان در شرايط خاص مي‌توانند از سازمان فن‌آوري اطلاعات تأييديه بگيرند.

وي افزود: ‌زمينه اين حوزه باز است و هر شركتي بتواند در هر حوزه‌اي از مديريت امنيت اطلاعات اعم از آموزش و مشاوره، فعاليت كند، مي‌تواند سوابقش را ارائه دهد.

او خاطر نشان كرد: بررسي و احراز صلاحيت براي فعاليت‌ اين شركت‌ها كه بايد در دستگاه‌ها ذيل ماده پنج قانون خدمات كشوري فعاليت كنند، برعهده سازمان فن‌آوري اطلاعات است تا پروانه‌هايشان را صادر كند.

معاون گسترش فناوري اطلاعات سازمان IT درباره ايمن‌سازي توليدات داخل در مباحث امنيتي خاطرنشان كرد: فراخواني را ترتيب داديم تا شركت‌هايي با محصول داخلي و فعاليت در حوزه امنيت شناخته شوند و بعد از تست‌هاي الزام‌آور در اين حوزه، گواهي كيفيت بگيرند تا از آن پس محصولات‌شان در دستگاه‌هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد.

وي گفت: بخشنامه‌اي در ارديبهشت‌ماه به كليه دستگاه‌هاي دولتي ابلاغ شد تا خريد كليه محصولات امنيتي به واسطه آن ممنوع شود، مگر آن‌كه در موارد خاصي باشد و در آن شرايط بايد از سازمان فن‌آوري اطلاعات تاييديه بگيرند.

او ادامه داد: البته بايد گفت سازمان به راحتي مجوز خريد محصول خارجي صادر نمي‌كند مگر آن‌كه به اين نتيجه برسد كه مشابه آن توليد داخلي نشده است و آن وقت با ملاحظات اتخاذ شده براي نمونه خارجي اجازه خريد مي‌دهد.

وي درباره شركت‌هاي امنيتي فعال در داخل كشور خاطرنشان كرد: براساس آنچه عنوان مي‌شود در داخل كشور، سه و چهار شركت كه محصول امنيتي ارائه مي‌دهند، وجود دارد اما محصول آن‌ها بايد ارزيابي و استانداردهاي آن‌ها بررسي شود.

رادكاني همچنين درباره توقف كار ضد ويروس "ايمن" گفت: مشكلات رفع شده و مجددا "ايمن" به توليد و فروش محصول امنيتي خود روي آورده و حتي نسخه‌اي جديد را به بازار عرضه كرده است.
کد مطلب : 351
https://aftana.ir/vdccasq182bqp.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی