يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جالب است ۰
مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات از جلب موافقت سازمان توسعه تجارت برای محاسبه ارز ۱۲۲۶ تومانی در الکامپ امسال خبر داد.
منبع : هفته نامه عصر ارتباط
مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات از جلب موافقت سازمان توسعه تجارت برای محاسبه ارز ۱۲۲۶ تومانی در الکامپ امسال خبر داد.

به گزارش افتانا(پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، درحالی‌که کمتر از دو‌ماه به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات کشور باقی مانده،مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات به‌عنوان مجری الکامپ هجدهم، برنامه‌های خود برای برگزاری این نمایشگاه را اعلام کرد تا به این ترتیب روزشمار این نمایشگاه، آن هم در بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی کشور به کار افتد. 

مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات که هم‌اکنون تلاش می‌کند در زمان کوتاه باقی‌مانده، برنامه‌های خود را از میان موانع تاریخی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها پیش برد، هفته گذشته از امضای تفاهم‌نامه خود با این شرکت‌ برای برگزاری الکامپ خبر داد تا این نمایشگاه سرانجام پس از کش و قوس‌های فراواناز ۱۹‌ام تا ۲۲ ام آذرماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی بتواند پذیرای شرکت‌های فناوری اطلاعات کشور باشد. 

گرچه تجربه ناموفق الکامپ سال پیش و شرایط دشوار اقتصادی کنونی،احتمال حضور انبوه شرکت‌های IT را در نمایشگاه امسال کمتر از گذشته می‌کند و البته تعداد انگشت‌شمار شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس نیز کاملا این موضوع را تایید می‌‌کند، اما در هرصورت مجمع تشکل‌ها مصر است تا با ترغیب سازمان توسعه تجارت برای حذف نرخ ارزی-ریالی، بستر را برای حضور هرچه بیشتر شرکت‌ها در الکامپ ۲۰۱۲ آماده کند.

تلاش برای حذف نرخ ارزی- ریالی
افشین کلاهی، نایب‌رئیس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات، از تلاش این تشکل برای حذف نرخ ارزی ریالی خبر می‌دهد و معتقد است درصورت حذف این روند، بسیاری از شرکت‌ها متقاضی حضور در الکامپ خواهند بود. 

کلاهی ضمن اشاره به محاسبه ارز مرجع برای حضور شرکت‌ها درالکامپ می‌گوید: خوشبختانه موفق شدیم قول مساعدت سازمان توسعه تجارت رابرای محاسبه دلار ۱۲۲۶درالکامپ امسال جلب کنیم و این موضوع
در تفاهم‌نامه برگزاری این نمایشگاه نیز منعقد شده است. البته مجمع تمام تلاش خود را می‌کند تا از طریق حمایت‌های اتاق بازرگانی ایران و مذاکرات بیشتر با سازمان توسعه تجارت، موانعی همچون کل فرایند ارزی- ریالی را برای حضور در این نمایشگاه حذف کند.
 
او همچنین به برخی مانع‌تراشی‌های شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در مقابل برنامه‌های مجمع تشکل‌ها اشاره می‌کند: با این‌که به‌نظر می‌رسد موانع این شرکت برای برگزاری الکامپ همچنان ادامه دارد، اما مجمع توانسته به‌صورت مستقیم با مدیر عامل آن در تماس باشد.با این حال بدنه این شرکت در مقابل برخی برنامه‌های ما همچون مکانیزه کردن سیستم ورود و خروج و شفاف کردن جریان این نمایشگاه مقاومت کند؛ ما تلاش می‌کنیم از راه‌های مختلف این مانع تراشی‌ها را از میان برداریم.

درحالی‌که تنها چند روز از انعقاد قرارداد نهایی مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات با شرکت سهامی نمایشگاه‌ها می‌گذرد، نایب‌رئیس این مجمع از پیش ثبت‌نام ۷هزار مترمربع برای شرکت‌های خصوصیخبر می‌دهد و در خصوص گرید برگزاری این نمایشگاه و مساحت آن می‌گوید:درحال حاضر سطح برگزاری نمایشگاه گرید A است و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها متعهد شده ۱۷هزار مترمربع فضا را در اختیار ما قرار دهد.
 
در این میان هدف مجمع این است که برای صرفه‌جویی در هزینه اجاره غرفه سطح برگزاری نمایشگاه را از A به B برساند تا حذف نرخ ارزی ریالی آسان‌تر شود.
 
تیم برگزاری نمایشگاه تشکیل شد
مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات کهپیش از این هم بر حضور یک مجری متخصص برای برگزاری الکامپ تاکید کرده بود، هفته پیش از تشکیل یک تیم متخصص برگزاری الکامپ خبر داد. 

گرچه به باور بسیاری از کارشناسان فناوری اطلاعات، مجری نمایشگاه تخصصی همچون الکامپ باید یک شرکت فناوری محور باشد و دغدغه حوزه ITداشته باشد، اما کلاهی از تشکیل یک تیم متخصص برگزاری این نمایشگاه درون مجمع تشکل‌ها خبر می‌دهد و معتقد است نظارت مجمع در تمام مراحل این نگرانی را از میان می‌برد: درواقع گزینه‌های ما برای انتخابشرکتی که حوزه کاری‌اش IT باشد و هم تجربه برگزاری نمایشگاهی همچون الکامپ را داشته باشد واقعا محدود بود، به همین دلیل ترجیح دادیم با نظارت مجمع، یک تیم حرفه‌ای از درون اتاق بازرگانیبا تجربه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، این وظیفه را برعهده گیرد.

برای انتخاب تیم برگزاری، تجربه و سابقه شرکت‌های متخصص برگزاری نمایشگاه‌ درون اتاق بازرگانی ایران را بررسی کردیم و در نهایت با آرای مدیران مجمع، یک تیم حرفه‌ای برای اجرای الکامپ انتخاب شد؛ این گروه تجارب زیادی در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف دارد و مجمع نیز در تمام مراحل بر عملکرد این تیم چه در ثبت‌نام و چه اجرا کاملا ناظر است. درواقع دغدغه و نگرانی مجمع در این خصوص باعث شد کار برگزاری را به‌صورت کامل به یک شرکت دیگر برون‌سپاری نکند.
کد مطلب : 3666
https://aftana.ir/vdcc.eq1a2bqeela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی