جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
تعداد نظر۱
جالب است ۰
نمایشگاه الکامپ یک رویداد ملی بوده و نباید تضعیف شود.
نمایشگاه الکامپ یک رویداد ملی بوده و نباید تضعیف شود.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، حمید رضا قمی ، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای در خصوص برگزاری الکامپ هفدهم گفت :سازمان نظام صنفی رایانه ای در این دوره از برگزاری الکامپ قصد ندارد که اقدامی انجام دهد که این نمایشگاه را تضعیف کند .

وی در ادامه گفت : با توجه به شرایط نامناسب کشور و وجود تحریم ها نباید بگذاریم الکامپ که یک رویداد ملی است تضعیف شود .

وی ضمن اشاره به این موضوع که اتاق بازرگانی در این دوره به عنوان متولی بخش خصوصی شده است گفت : امیدواریم که اتاق بازرگانی بتواند مشکلات بخش خصوصی را در این دوره از نمایشگاه حل کرده ودر اصل متولی ساماندهی مشکلات این بخش باشد .

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای خاطر نشان کرد : اما ما در این دوره از برگزاری الکامپ یک سری شرایط قابل تغییری را خواستاریم که مهمترین آن حل شدن مساله ارزی- ریالی است ، در حالی که مسوولان سازمان توسعه و تجارت اظهار داشته اند که هزینه ارزی را با دلار ۱۲۲۶ تومان محاسبه می کنند اما باز هم این مشکل حل نخواهد شد و در اصل این همان نقطه قبلی بوده که شرکت ها با آن درگیر بوده اند .

وی افزود : محاسبه هزینه های ارزی – ریالی امسال باید بسیار شفاف و در حضور نمایندگان بخش خصوصی انجام شود و رای آنها نیز در انجام محاسبات باید بسیار نافذ و تاثیر گذار باشد تا این مساله و مشکل جدی شرکت ها حل شود .

قمی همچنین به بحث جانمایی نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت : بحث جانمایی نمایشگاه نیز باید کاملا برخط و از طریق وب و نت انجام شده و هیچ گونه دخالت عوامل انسانی وجود نداشته باشد و برای همه شرکت ها به صورت مناسب انجام شود .

وی افزود : این موارد جزو قدم هایی است که در الکامپ شانزدهم برداشته شده و در این دوره نیز باید پیشرفت کند نه اینکه به عقب برگردد .

دبیر کل سازمان اظهار داشت : درسیاست گذاری ها باید تشکیل یک دبیرخانه دائمی ۳تا ۵ ساله برای الکامپ دیده شود زیرا این برنامه ریز های کوتاه مدت به این نمایشگاه صدمه های جبران ناپذیری را وارد می کند باید برای این رویداد بزرگ یک برنامه ریزی بلند مدت در نظر گرفته شود .

وی در خصوص حضور سازمان نیز در الکامپ هجدهم گفت : سازمان با حضور در شورای سیاست گذاری نقش خود را در جهت حمایت از الکامپ هجدهم داشته است .

وی الکامپ این دوره را بسیار سخت پیش بینی کرد و گفت : الکامپ امسال سخت بوده ، بازار بسیار منقبض ، عرضه اجناس محدود و شرایط اقتصادی نیز مناسب نیست ولی با توجه به همه این مشکلات و با توجه به اینکه الکامپ یک رویداد ملی است نباید آن را تضعیف کنیم و باید با به کارگیری همت هایمان نقصان ها را جبران کنیم و به مشکلات دامن نزنیم .
کد مطلب : 3796
https://aftana.ir/vdcg.y9wrak9u3pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


با سلام. متاسفانه تا حضرات سازمان نطام صنفی چیزی از الکامپ عایدشان نمی شود، میگویند که این نمایشگاه در شآن صنف نیست و نباید برگزار شود. بعد وقتی که توافق پشت پرده می کنند، شروع می کنند که نمایشگاه ملی است و حیثیتی است و نباید تضعیف شود و غیره. حالا ما مانده ایم و دم خروس و قسم حضرت عباس!