جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
جالب است ۰
پلیس رومانی خبر داد

هکر ناسا و پنتاگون دستگیر شد

یک هکر ۲۰ ساله (با نام مستعار TinKode) توسط پلیس رومانی بازداشت شد، این بازداشت پس از آن صورت گرفت که این شخص ادعا کرد سیستم های پنتاگون و ناسا را هک کرده است.
 
یک هکر ۲۰ ساله (با نام مستعار TinKode) توسط پلیس رومانی بازداشت شد، این بازداشت پس از آن صورت گرفت که این شخص ادعا کرد سیستم های پنتاگون و ناسا را هک کرده است.

به گزارش افتانا متهم مدعی است، از حفره های امنیتی و ضعف ورود و انتشار اطلاعات در SQL این سازمان ها استفاده کرده است. 

رئیس هیئت بررسی و مقابله با جرایم و تروریسم رومانی می گوید متهم، یک برنامه رایانه ای را در وبلاگش قرار داده است که می تواند برای هک کردن سایت ها استفاده شود و نیز ویدئویی در این وبلاگ قرار داده است، که نشان می دهد او چگونه حملات سایبری اش را به وب سایت های دولتی ایالات متحده انجام داده است. 

در این بررسی FBI و ناسا نیز مشارکت کرده اند. سفارت ایالات متحده در بخارست گفته است، متهم که سرنایانیو نام دارد برای دسترسی به سیستم های دولتی و بازرگانی از یک ابزار هک بسیار پیشرفته استفاده کرده است.
سرنایانیو گفته است در آوریل گذشته، سرور یک رایانه در مرکز فضایی گودارد ناسا را هک کرده است، فایل های این سرور بیشتر در ارتباط با برنامه ها و داده های محرمانه ی ماهواره ای بوده است.
 
بر اساس گفته های یکی از مسئولان اینفوسک آیلند، اهداف تهاجم متهم به بخش هایی از سازمان بوده است که قطعا استقرار شبکه های پیچیده و دسترسی های چندگانه برای اشخاص ثالث مانند پایگاه های پیمانکاران و مشتریان باعث ایجاد حفره های امنیتی شده بود، که متهم در برخی نقاط ورودی آن به نقاط نا امنی پی برده بود.
این مسئول افزود هکرهای مشخصی وجود دارند که می توانند به شبکه هایی با این حجم نفوذ کنند. 

در حالیکه همواره این فرضیه وجود دارد که سازمان ها قادر نیستند از سوء استفاده از حفره ها جلوگیری کنند، به این نتیجه می رسیم که این سازمان ها باید برروی تشخیص و حفاظت از داده ها در داخل شبکه ها تمرکز کنند.
یک سیستم مونیتورینگ پیشرفته، دسته بندی صحیح داده ها، پروتکل های شناسایی پشتیبان جهت دسترسی به اطلاعات حساس و محرمانه جهت کاهش سرعت نفوذ، و نیز تشخیص سریع هرگونه نفوذ و هک بسیار ضروری است.
کد مطلب : 438
https://aftana.ir/vdcicva52t1ap.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی