دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
شرکت‌ها و متخصصان امنیتی می گویند ویژگی‌های امنیتی نسخه تازه سیستم عامل مک آن طور که اپل ادعا می کند قدرتمندانه و مطلوب نیست.
 شرکت‌ها و متخصصان امنیتی می گویند ویژگی‌های امنیتی نسخه تازه سیستم عامل مک آن طور که اپل ادعا می کند قدرتمندانه و مطلوب نیست.

به گزارش افتانا ، اپل می گوید در نسخه تازه سیستم عامل مک موسوم به Mountain Lion از ابزاری موسوم به Gatekeeper استفاده کرده که به کاربران امکان می دهد نحوه اجرای برنامه های مختلف بر روی رایانه خود را به طور کامل مدیریت کرده و از هرگونه آلودگی ویروسی جلوگیری کنند.

محدود کردن امکان دانلود برنامه های مشکوک که از منابعی به غیر از فروشگاه آنلاین اپل بارگذاری شوند و همین طور تهیه فهرست های سفید و سیاه از برنامه های ایمن و ناایمن از جمله دیگر قابلیت های این ابزار منحصر به فرد محسوب می شود.

اما کارشناسان موسسه امنیتی Trend Micro معتقدند این ابزار آنقدر که ادعا شده دقیق نیست و در مواردی در تشخیص برنامه های مفید از مضر دچار اشتباه شده است.

این کارشناسان عرضه چنین برنامه ای را تنها یک آغاز خوب دانسته اند، اما می گویند Gatekeeper در تشخیص کدهای منبع برنامه های گوناگون و ماهیت آنها دچار اشکالات جدی است.

همچنین ابزار یاد شده توانایی مقابله با برنامه های ناایمن نصب شده بر روی یک حافظه یو اس بی یا برنامه هایی که از طریق شبکه برروی رایانه ها نصب و اجرا می شوند را ندارد.

شرکت امنیتی سوفوس هم در بررسی های خود به نتایج مشابهی رسیده و معتقد است Gatekeeperچون تنها فایل های اجرایی را بررسی می کند از کشف تروجان های مخفی شده در فایل های پی دی اف، فلاش ، جاوا و اسکریپت های مختلف ناتوان است.
کد مطلب : 442
https://aftana.ir/vdcd2x0o6yt0o.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی