دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
سایتی که با ارسال ایمیل های تبلیغاتی و اسپم به کاربران اینترنتی ادعا می کرد شغل هایی با درآمد مکفی و مزایای فوق العاده برای آنها فراهم می کند توسط دادسرای جرایم رایانه ای بسته شد.
سایتی که با ارسال ایمیل های تبلیغاتی و اسپم به کاربران اینترنتی ادعا می کرد شغل هایی با درآمد مکفی و مزایای فوق العاده برای آنها فراهم می کند توسط دادسرای جرایم رایانه ای بسته شد. 
 
به گزارش افتانا، روزانه تعداد زیادی از افراد برای انجام امور شخصی و کاری خود به سرورهای مختلف پست الکترونیکی مراجعه می کنند و کمتر کسی است که با ایمیل های تبلیغاتی و یا همان اسپمرها آشنایی نداشته باشد اما آنچه در این میان باید همواره به آن توجه داشت آگاهی و هوشیاری کاربران در برخورد با این نوع اسپم هاست، به طوری که عبدالله عبدی، کارشناس فناوری اطلاعات در این باره می گوید: اسپم ها نامه های الکترونیکی ناخواسته ای هستند که به صورت انبوه برای مخاطبان و کاربران اینترنتی ارسال می شود و بنابر مقصود ارسال کننده به شیوه های مختلف از آن بهره برداری می شود.

وی افزود: اخیراً سایتی که ادعا می کرد شغل هایی با درآمد مکفی و مزایای فوق العاده برای کاربران فراهم می کند با پیگیری مراجع ذیربط بسته شد.
این کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: نحوه کار این سایت به این شکل بود که با ارسال اسپم های کلاهبرداری از کاربران خود درخواست می کرد، ابتدا رزومه ای از فعالیت های خود را به شرکت ارسال کنند و برای بررسی و فراهم کردن شغل مورد نظر آنها مبلغ ۲۰ هزار تومان به حساب شرکت واریز نمایند و به این ترتیب میلیون ها ۲۰ هزار تومانی از کاربران گرفته شد اما خبری از شغل نبود. 

دکتر مهرداد کازرونی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر با اشاره به اینکه اکثر اسپمرها و ایمیل های تبلیغاتی با ورود به پست الکترونیکی باعث سنگینی اکانت کاربران می شود، به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیان داشت: با ورود به صندوق پست الکترونیکی با انواع و اقسام اسپم ها که حداقل ضرر آنها برای یک کاربر این است که باید زمان زیادی صرف کند تا ایمیل های مهم و کاری خود را از بین این همه ایمیل ناخواسته تشخیص دهد و اما سوالی که در این جا مطرح می شود این است که چگونه می توان از شر این نوع ایمیل های مزاحم در انواع سرویس دهنده های پست الکترونیکی خلاص شد. 

آرش فاضلی، کارشناس فناوری اطلاعات در این باره می گوید: یکی از روش های اولیه برای مقابله با این نوع ایمیل ها این است ،زمان ثبت نام در سرویس دهنده پست الکترونیکی کاربر مشخصات دقیقی از خود وارد کند و مشخصات فرضی نگذارد و زمانی که ایمیل را باز کردید و متوجه شدید اسپم است باید با فشردن دکمه report spam که در انواع سرویس دهنده ها موجود است به سرویس دهنده خود کمک کنید تا به شناسایی اسپم ها بپردازد. 

گفتنی است، با انجام این کار از این پس ایمیل های تبلیغاتی به پوشه اسپم ارسال شده و دیگر صندوق پست الکترونیکی کاربر را اشغال نمی کند. 

دکتر کازرونی با تأکید بر اینکه چنانچه ایمیلی برای کاربر ناشناخته است نباید آن را باز کند، یادآور شد: بهتر است کاربران با نوع برخورد و عواقب ناشی از باز شدن این نوع ایمیل ها آشنا شوند و اگر شکی نسبت به ایمیل ارسالی دارند از بازکردن آن جداً خودداری کنند
کد مطلب : 520
https://aftana.ir/vdcakwnm149nu.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی