پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 16 May 2024
جالب است ۰
به دنبال تنش های ایجاد شده از سوی کره شمالی، در سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به چند کشور آسیایی، وی دفاع در برابر حملات سایبری را اقدام بزرگی برای تامین امنیت قاره آسیا دانست.
منبع : شرکت شبکه گستر
به دنبال تنش های ایجاد شده از سوی کره شمالی، در سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به چند کشور آسیایی، وی دفاع در برابر حملات سایبری را اقدام بزرگی برای تامین امنیت قاره آسیا دانست. کشورهای چین و ژاپن نیز اعلام کردند که بدین منظور، هر یک بطور جداگانه کارگروه های مشترکی را با آمریکا ایجاد کرده اند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، در اظهارنظرهایی که بعد از ملاقات وزیر امور خارجه آمریکا با سران و مقامات دولت چین و ژاپن ارائه شد، طرفین تاکیداً به موضوع امنیت سایبری و تهدیدات مرتبط با آن اشاره کرده و از مشارکت و همکاری در این زمینه استقبال نمودند.

مسئولان این سه کشور در ملاقات های خود به تهدیدات سایبری و تاثیری که بر اقتصاد منطقه و اقتصاد جهانی دارند، اشاره کرده و ابراز امیدواری کردند که با راه اندازی کارگروه هایی که به مسائل سایبری و امنیت اینترنت خواهند پرداخت، راه حل های یکپارچه و هماهنگ بین المللی با در نظر گرفتن شرایط حاضر در کشورهای خاور دور و اقیانوسیه، تهیه و ارائه گردد.

مسائل سایبری و امنیت اینترنت به سرعت در حال تبدیل شدن به موضوعی اصلی در روابط بین الملل، به ویژه در منطقه آسیای شرقی، است. در ملاقات های اخیر بین راسای کشورهای آمریکا و ژاپن، موضوع امنیت سایبری یکی از مباحث اصلی بوده است.

ماه آینده جلسات ویژه ای بین دولت های آمریکا و ژاپن درباره امنیت سایبری برگزار خواهد شد که گفته می شود احتمالا توافق هایی هم برای همکاری های سایبری تحت مفاد قراردادهای نظامی بین دو کشور صورت خواهد گرفت.
 
در چند سال اخیر، سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی متعددی در ژاپن قربانی حملات سایبری گسترده شده اند که در اغلب موارد از سوی دولتها و گروه های خارجی پشتیبانی و حمایت می شدند.

همچنین ارتش کره جنوبی اعلام کرده که برای افزایش ضریب امنیت سایبری کشور با بخش های نظامی آمریکا همکاری های جدیدی را آغاز کرده است. 

این تصمیمات به دنبال تنش و تهدیدات اخیر از سوی کره شمالی و همچنین حملات سایبری گسترده در ماه گذشته علیه چندین موسسه مالی و رسانه ای کره جنوبی، اتخاد شده است.
کد مطلب : 5236
https://aftana.ir/vdch.xnmt23ni-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی