يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جالب است ۰
حذف نام ایران از بین نمایندگان رسمی کسپرسکی، واکنش های متفاوتی را درپی داشته است.
حذف نام ایران از بین نمایندگان رسمی کسپرسکی، واکنش های متفاوتی را درپی داشته است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت اطلاعات) در پی حذف نام ایران از وب سایت های رسمی کسپرسکی، گمانه زنی های متفاوتی در جریان است که برخی از آن ها از سوی مشتریان و بعضی از سمت رقبا پیگیری می شوند.

این گزارش می افزاید، حذف نام ایران از وب سایت های بسیاری از فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات فناوری اطلاعات، بی سابقه نیست. کمااینکه به تازگی شرکت سامسونگ نیز به بهانه تحریم ها، ارائه برخی خدمات خود به کاربران ایرانی
را محدود ساخت. اما این محدودیت ها به معنای ممنوعیت ارسال تجهیزات و محصولات و یا قطع فعالیت های نمایندگان رسمی آن ها در ایران نبوده است.

به عنوان نمونه می توان به محصولات آمریکایی و بسیاری از محصولات اروپایی در حوزه امنیت و شبکه اشاره کرد که علیرغم محدودیت ها و ممنوعیت های چندین ساله، کماکان در بازار کشور وجود دارند و به فعالیت خود ادامه می دهند.

اما از دیگر سو، شرکت کسپرسکی به دلیل آنکه خواستگاهی روسی دارد و بازار بسیار مناسبی نیز در داخل کشور دارد، شاید آخرین شرکتی به نظر می رسید که اقدام به حذف (شاید نمایشی) نام ایران از وب سایت خود بنماید. البته باید نیم نگاهی هم به شرکت چینی هواوی داشته باشیم که رفتاری مشابه (و حتی تا حد تعطیل کردن دفاتر خود در ایران) را چندی پیش داشت.

این گزارش می افزاید، نمایندگان
رسمی کسپرسکی در ایران که طیف بسیار گسترده ای را در همه سطوح شامل می شوند اما تحریم را تایید نکرده و اشاره نموده اند که فعالیت های عرضه و خدمات دهی راهکارهای امنیتی کسپرسکی کماکان و بدون هیچ تغییر یا وقفه ای ادامه دارد و کاربران نباید به هیچ عنوان نگران باشند.

اشاره واضح نمایندگان کسپرسکی به فعالیت های سایر برندهای آنتی ویروس و حتی فایروال است که با وجود اعلام رسمی کمپانی انها مبنی بر تحریم کاربران ایرانی، همچنان محصولات موصوف را عرضه و پشتیبانی می نمایند.

و در نهایت اینکه شرکت کسپرسکی نیز کماکان هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر تبعیت از تحریم ها و ممنوعیت فعالیت در ایران منتشر نکرده است. اما آینده مشخص خواهد کرد که ثبت لایسنس ها و ادامه فعالیت رسمی کاربران و شرکت ها با موانعی روبرو خواهد گردید یا خیر.
کد مطلب : 5770
https://aftana.ir/vdca.0nmk49n0w5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی