يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
درخواست سناتورهای سنای آمریکا:

پاسخگویی عمومی در خصوص برنامه پریسم

۲۶سناتور مجلس سنای آمریکا از دو حزب عمده سیاسی این کشور خواستار دریافت اطلاعات دقیق و جزئی در مورد ابعاد برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور شده‌اند.
منبع : خبرگزاری فارس
۲۶سناتور مجلس سنای آمریکا از دو حزب عمده سیاسی این کشور خواستار دریافت اطلاعات دقیق و جزئی در مورد ابعاد برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور شده‌اند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، این سناتورها خواستار پاسخگویی عمومی این نهاد دولتی به ابهامات موجود در مورد برنامه پریسم شده و از جمله خواسته‌اند بدانند در میان انبوه اطلاعاتی که از سوی کاخ سفید در مورد مردم جمع‌آوری شده داده‌های مربوط به کارت های اعتباری افراد و خریدهای آنها و همین طور اطلاعات مالی حساس شهروندان نیز وجود دارد یا خیر؟

سناتورها همچنین می‌خواهند بدانند که دقیقا چه اطلاعاتی از شهروندان در مورد تماس‌های تلفنیشان جمع‌آوری و ثبت وضبط شده است. آنان به دنبال دریافت اطلاعاتی در مورد مدت زمان دقیق اجرای برنامه یاد شده نیز هستند.

این درخواست پس از افشای ابعاد حیرت آور جاسوسی آژانس امنیت ملی از شهروندان آمریکایی و اروپایی مطرح شده است. بر اساس اطلاعاتی که ادوارد اسنودن در این مورد منتشر کرده، دولت اوباما به جزییات تماس‌های تلفنی مشترکان اپراتور وریزون و همین طور سرورهای شرکت‌های فیس‌بوک، گوگل، یاهو و مایکروسافت دسترسی آنی و مستقیم داشته است.

آژانس امنیت ملی آمریکا هنوز در قبال این درخواست واکنشی از خود نشان نداده است اما پیش از این جاسوسی‌های خود را برای حفظ امنیت ملی آمریکا ضروری دانسته بود.
کد مطلب : 5788
https://aftana.ir/vdcj.oeifuqeaosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی