چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
جالب است ۰
یک هفته‌نامه آلمانی با انتشار گزیده مصاحبه‌ای با مامور پیشین سازمان جاسوسی آمریکا از همکاری آلمان با آمریکا در جاسوسی‌هایی که به تازگی افشا شده است، خبر داد.
منبع : همشهری آنلاین
یک هفته‌نامه آلمانی با انتشار گزیده مصاحبه‌ای با مامور پیشین سازمان جاسوسی آمریکا از همکاری آلمان با آمریکا در جاسوسی‌هایی که به تازگی افشا شده است، خبر داد. ‌

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، قدرت مقامات سازمان امنیت آمریکا چقدر بوده است؟ این پرسشی است که هفته‌نامه آلمانی‌«اشپیگل» تلاش کرده است به آن جواب دهد. 

بنابر اظهارات «اداوارد اسنودن» مامور پیشین سازمان جاسوسی آمریکا که متن کامل آن در نسخه چاپی این هفته اشپیگل چاپ خواهد شد، همکاری میان سازمان امینت این کشور (NSA) با سازمان اطلاعات آلمان (BND) بسیار بیشتر از آن‌چیزی است که گمان می‌رفت.

اسنودن در این مورد گفت که مقامات آمریکایی و آلمانی با هم همکاری کرده‌اند. البته آمریکایی‌ها اینترنت را تحت نظارت داشته‌اند و از آلمانی‌ها هم جاسوسی کرده‌اند با این حال این موضوعی است که آلمانی‌ها نمی‌خواهند در این مورد چیزی بدانند. اما مسئله تازه این است که مسایل مربوط به امور خارجی شاخه‌ای بوده است که آمریکایی‌ها در آن از کمک هم‌پیمانان خود استفاده کرده‌اند.

اسنودن در این مورد گفت که همکاری (با دیگر کشورها) اینطور برنامه‌ریزی شده بود تا اطلاعات شخصی سیاستمداران مورد حمایت قرار گیرد اما در این مورد حریم اطلاعات شخصی مردم نقض می‌شد. در این راستا شرکت‌های ارتباطاتی با شرکت امنیت ملی آمریکا همکاری کرده‌اند و از افراد به طور عادی از پروفایل‌های فیس‌بوک و یا ایمیل‌ها جاسوسی شده است.

سازمان امنیت آمریکا «ابرازهای تجزیه و تحلیل» را در اختیار همکاران آلمانی خود گذاشته است تا بتواند اطلاعاتی را که به آلمان می‌رسد را رصد کند. در میان اطلاعاتی که آلمان آنها را جاسوسی کرده است، اطلاعاتی از مناطق بحرانی در خاورمیانه نیز به چشم می خورد.

اشپیگل همچنین نوشته است که سازمان اطلاعات آلمان، این اطلاعات را از ۵ منبع مختلف که در منابع اطلاعاتی در نزدیک مونیخ بررسی شده‌اند، به دست آورده است.

«گرهارد شیندلر» رئیس سازمان اطلاعات آلمان در جریان دیداری با اعضای کمیته کمیته امور اطلاعاتی پارلمان آلمان همکاری با آمریکا را تائید کرده است.

دفتر فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان هم‌اکنون در حال بررسی درباره دسترسی آمریکا به اطلاعات اینترنتی در آلمان است. با این حال «هانس گئورگ ماسن» رئیس دفتر این موسسه از تامین اطلاعات مورد نیز در این زمینه ابراز ناتوانی کرده است. وی گفت: «تاکنون ما هیچ اطلاعاتی درباره جاسوسی آمریکا از آلمان به دست نیاورده‌ایم.»

این مصاحبه را «یاکوب آپل‌باوم» کارشناس رمزنگاری و «لاورا پویتراس» مستند‌ساز با استفاده از ایمیل‌های رمزگذاری شده، پیش از اینکه اسنودن در سراسر جهان به عنوان یک افشا‌گر شناخته شود، انجام داده‌اند.
کد مطلب : 5831
https://aftana.ir/vdci.pawct1avzbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی