سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی سایبری کاخ سفید پس از ورود به مسکو قصد داشت به کوبا برود، اما این کشور پس از تهدیدات تند دولت اوباما از تصمیم اولیه خود منصرف شد.
منبع : خبرگزاری فارس
ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی سایبری کاخ سفید پس از ورود به مسکو قصد داشت به کوبا برود، اما این کشور پس از تهدیدات تند دولت اوباما از تصمیم اولیه خود منصرف شد.


به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، اسنودن در اواسط خرداد ماه و در هنگ کنگ افشاگری های خود را در مورد اقدامات خلاف قانون آژانس امنیت ملی آمریکا و جاسوسی های گسترده آن در کل جهان آغاز کرد. 

وی پس از آنکه از احتمال استرداد خود به امریکا مطلع شد به روسیه پرواز کرد تا از آنجا به کوبا برود. اما کاخ سفید از موضوع مطلع شد و دولت این کشور را تهدید کرد که در صورت اعطای پناهندگی به اسنودن باید منتظر تبعات شدید این اقدام باشد.

در نتیجه این تهدید کوبا با اعطای پناهندگی به اسنودن مخالفت کرد و وی نیز از حضور در پرواز مسکو به هاوانا منصرف شد. روزنامه روسی کومرسانت در این مورد نوشت کوبا به علت فشارهای بی سابقه آمریکا به روسیه اطلاع داد که پرواز یاد شده امکان فرود در هاوانا را نخواهد داشت.

یک منبع در وزارت خارجه آمریکا گفته است کوبا تنها یکی از کشورهایی بوده که در مورد تبعات شدید اعطای پناهندگی سیاسی به ادوارد اسنودن هشدارهایی دریافت کرده است.

به نوشته این روزنامه اسنودن قبل از ترک هنگ کنگ شش روز را در کنسول گری روسیه گذراند و در آنجا سالگرد تولد و ۳۰ ساله شدنش را جشن گرفت. منبعی در دولت روسیه اعلام کرده که اسنودن به این کنسول گری دعوت نشده و به ابتکار خود با مسئولان آن تماس گرفته است.

وی در زمان حضور در کنسول گری روسیه در هنگ کنگ از قصد خود برای پناهندگی به یکی از کشورهای آمریکای لاتین خبر داده و بلیط سفر به هاوانا از طریق مسکو را ارائه کرده است. 

اسنودن پس از پرواز به مسکو شش هفته را در آنجا به سر برد تا سرانجام توانست از روسیه پناهندگی سیاسی موقت بگیرد. این اقدام باعث سردی بی سابقه روابط روسیه و آمریکا شده به گونه ای که اوباما دیدار برنامه ریزی شده خود با پوتین در شهریور ماه امسال را لغو کرد.
کد مطلب : 6219
https://aftana.ir/vdcj.vemfuqe8hsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی