جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
آرون بوند که سال گذشته به عنوان جوانترین توسعه دهنده برنامه های رایانه ای اروپا انتخاب شده بود، از مدرسه اخراج شد
آرون بوند که سال گذشته به عنوان جوانترین توسعه دهنده برنامه های رایانه ای اروپا انتخاب شده بود، از مدرسه اخراج شد.

به گزارش افتانا، یک نوجوان ۱۴ ساله بریتانیایی که سال گذشته به عنوان جوانترین توسعه دهنده برنامه های رایانه ای در اروپا انتخاب شده بود، به اتهام هک کردن شبکه رایانه ای مدرسه اش، از مدرسه اخراج شد.

آرون بوند، با هک کردن این شبکه به اطلاعات بسیار محرمانه دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدرسه دست یافته بود، او همچنین توانسته بود به اطلاعات حساب مالی معاون مدرسه نیز دسترسی پیدا کند. آرون، علاوه بر دسترسی به این اطلاعات محرمانه تغییراتی را نیز در سیستم های رزرو اتاق و خبرنامه مدرسه ایجاد کرده بود.
مدیران این مدرسه که در بخش دوون در غرب انگلستان قرار دارد، پس از اطلاع از این عمل آرون تصمیم به اخراج او گرفتند. 

خانم کیت مایسون یکی از مقامات این مدرسه در مورد اخراج آرون اظهار داشت که اخراج وی کاملا مطابق با جرمی است که مرتکب شده است. 

آرون هم با اظهار تاسف از اتفاق پیش آمده مدعی شد درصورتی که از عاقبت کار خود با خبر بود هرگز دست به این کار نمی زد.

مادر آرون هم که از این اتفاق بسیار ناراحت بود از ضعف سیستم امنیتی مدرسه متعجب شده است و اعتقاد دارد که نباید سیستم های امنیتی مدارس به این اندازه آسیب پذیر باشد که یک نوجوان ۱۴ ساله بتواند به راحتی آن را هک کند و از اینکه به فرزندم شانس مجددی داده نشد که این عمل خود را جبران کند متاسفم. 

اما نکته ای که باید به او متذکر شد اینست که سیستم امنیتی مدرسه آنقدرها هم آسیب پذیر نبوده است و هک کردن آن توسط یک نابغه همچون آرون امکان پذیر بوده است. 

نام آرون نخستین بار زمانی مطرح شد که وی سال گذشته یک بازی برای تلفن همراه هوشمند دوستش طراحی کرد. او مهارتش را تنها از طریق مشاهده آموزش های آنلاین فرا گرفته است. 

یکی از دغدغه های مهم او ورود زودهنگام به دانشگاه است تا بتواند هرچه سریعتر مهارت های رایانه ای خود را ارتقاء دهد.

بسیاری از کارشناسان اخراج او را بسیار سختگیرانه توصیف می کنند. به گفته ایشان این پسر نوجوان دارای استعدادی فوق العاده در زمینه رایانه است و مدرسه نیز تا قبل از این اتفاق هرگز به او اخطاری نداده بود و به این مدرسه پیشنهاد کرده اند ضمن گرفتن تعهدنامه، از وی بخواهند برای رفع مشکل سیستم امنیتی مدرسه به مدیران آن کمک کند.
کد مطلب : 701
https://aftana.ir/vdcbu8bzprhbg.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی