دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: وظیفه این شبکه، تولید و عرضه محتوی بین شبکه‌های خانه‌های فرهنگ است
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در خصوص همکاری این مرکز در تولید محتوا برای شبکه ملی اطلاعات، گفت: وزارت ارشاد به زودی شبکه ملی فرهنگ را با اتصال ۲۵۰ خانه فرهنگ به بکدیگر آغاز می‌کند.

به گزارش افتانا، حسن علیزاده در حاشیه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که «مهمترین برنامه فعلی وزارت ارتباطات راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است و این وزارتخانه هم اکنون در تلاش برای مذاکره و برنامه‌ریزی با دستگاه‌های مختلف برای ایجاد محتوا روی این شبکه است، در این میان وزارت فرهنگ چه نقشی در تولید محتوی این شبکه خواهد داشت؟"، گفت: حوزه تولید محتوا جدی ترین حوزه فضای مجازی است و سازمان‌های مختلفی تاکنون فعالیت در زمینه تولید محتوا را آغاز کرده‌اند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پروژه IPTV سازمان صدا و سیما نیز یکی از این تلاش‌ها بوده است؛ وظیفه اصلی مرکز رسانه‌های دیجیتال، فعالیت در زمینه محتوی در حوزه فرهنگ است.

علیزاده گفت: در این رابطه وزارت فرهنگ نیز ایجاد شبکه ملی فرهنگ را با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در دستور کار دارد که به زودی با اتصال ۲۵۰ خانه فرهنگ آغاز به کار می‌کند و در آینده نیز به ۳۰۰ و ۵۰۰ خانه فرهنگ افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: وظیفه این شبکه، تولید و عرضه محتوی بین شبکه‌های خانه‌های فرهنگ است.

وی تأکید کرد: البته در راه‌اندازی این شبکه و شبکه‌های این چنینی باید دقت کنیم که هماهنگی های لازم صورت گیرد تا موازی کاری پیش نیاید که موازی کاری یکی از آفت‌های حوزه فناوری اطلاعات است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این شبکه نیز مانند دیگر شبکه‌ها در زیرمجموعه شبکه ملی اطلاعات قرار خواهد گرفت؟»، گفت: شبکه ملی فرهنگ یا شبکه جامع علمی کشور در یک حلقه خواهند بود که شبکه علمی جامع کشور در فاز نخست ۱۲ دانشگاه کشور را به هم متصل کرده است.
کد مطلب : 734
https://aftana.ir/vdchtknqd23nx.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی