پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
باگ OpenSSL جدید که اخیراً کشف شده است تقریباً دو سوم سرورهای وب را در سرتاسر جهان در مقابل حملات سایبری آسیب‌پذیر می کند.
باگ OpenSSL جدید که اخیراً کشف شده است تقریباً دو سوم سرورهای وب را در سرتاسر جهان در مقابل حملات سایبری آسیب‌پذیر می کند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، متخصصان بر این باورند که بیش از ۱۷ درصد سرورهای وب حفاظت شده ی اینترنت در مقابل حملات به باگ امنیتی هارت‌بلید آسیب پذیر هستند. به منظور ارائه ی اقدامات دفاعی در مقابل این باگ، کارشناسان برجسته در دومین نمایشگاه و کنفرانس امنیت اطلاعات خلیج (GISEC۲۰۱۴) از ۹ تا ۱۱ ژوئن در مرکز تجارت جهانی دوبی بینش ارزشمندی را در مورد آخرین یافته ها در این زمینه ارائه می دهند.

هارت‌بلید یک آسیب پذیری جدی در رمزنگاری محبوب OpenSSL می باشد که سرقت اطلاعات حفاظت شده توسط SSL/TLS را به راحتی ممکن می سازد. SSL/TLS باعث می شود که بتوان در اینترنت به صورت امن ارتباط برقرار کرد. از کاربردهای آن می توان به وب، ایمیل، پیام‌رسان های آنی (IM) و برخی شبکه های مجازی خصوصی (VPN) اشاره کرد.

متخصصان امنیت اطلاعات برجسته شامل روبرت بیگمن، مدیر اسبق امنیت اطلاعات در CIA، میکو هیپونن، مدیر ارشد تحقیقات در F-Secure، نادر هنین از راهکارهای امنیتی پیشرفته در بلک‌بری، و نیکولای سولینگ، مدیر خدمات فناوری در Help AG، به بررسی موضوعات مختلف درباره ی هارت‌بلید پرداختند.

به گفته ی تریکسی لوح میراحمد، نایب رییس مرکز تجارت جهانی دوبی و برگزار کننده ی این کنفرانس و نمایشگاه «جیسک به این نتیجه رسید که باگ هارت بلید اگر به نحوی مناسب و سریع مدیریت نشود می تواند اثرات مخرب و جبران نشدنی داشته باشد. با حضور کارشناسان برجسته ای که در جیسک حضور دارند، کسانی که می خواهند در مورد هارت‌بلید بیشتر بدانند به جواب های خود خواهند رسید.»
کد مطلب : 7603
https://aftana.ir/vdch.vnqt23n-xftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی