دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
ایجاد بازارهای مشترک فناوری

تأسیس شبکه فناوری با کشورهای حاشیه خزر

یشنهاد ایجاد این شبکه در سازمان تخصصی کامستک ( کمیته دائم همکاری فناوری) وابسته به سازمان همکاریهای اسلامی ارائه و با تصویب این طرح ایران به عنوان دبیرخانه پارک علم و فناوری جهان اسلام معرفی شد
رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت علوم بهره مندی از مزایای مالی، تبادل فناوری و ایجاد بازارهای مشترک فناوری را از اهداف راه اندازی شبکه پارکهای فناوری کشورهای اسلامی دانست و گفت: ایجاد بازار های مشترک فناوری یکی از اهداف است.

به گزارش افتانا، دکتر علی جبار رشیدی شبکه سازی در حوزه فناوری را از برنامه های این وزارتخانه نام برد و افزود: شبکه محوری و ساختارهای مبتنی بر شبکه نسلی از ساختارها هستند که به صورت رسمی و مجازی، درجه بالایی از بهره وری سیستمی را با هدف افزایش هم افزایی ایجاد می کنند.

رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در فاز اول این برنامه شبکه سازی در جهان اسلام را دنبال می کنیم، اظهار داشت: در این طرح شبکه پارکهای علم و فناوری کشورهای جهان اسلام در دستور کار قرار گرفت.

وی در این باره توضیح داد: پیشنهاد ایجاد این شبکه در سازمان تخصصی کامستک ( کمیته دائم همکاری فناوری) وابسته به سازمان همکاریهای اسلامی ارائه و با تصویب این طرح ایران به عنوان دبیرخانه پارک علم و فناوری جهان اسلام معرفی شد.

رشیدی با تاکید بر اینکه در حال پیاده سازی و اجرای کامل طرح شبکه سازی پارکهای علم و فناوری کشورهای اسلامی هستیم، یادآور شد: شبکه پارکهای علمی فناوری در کشورهای اسلامی در پارک علم و فناوری گیلان افتتاح شد.

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد این شبکه، پارکهای علم و فناوری جهان اسلام می توانند از امکانات کشورهای جهان اسلام و هم از مزایای سازمان کنفرانس اسلامی بهره مند می شوند.

وی برخورداری پارکهای علم و فناوری بهره مندی از مزایای مالی، تبادل فناوری و ایجاد بازارهای مشترک فناوری را از اهداف این دبیرخانه دانست و یادآور شد: در تلاش هستیم تا در آینده همکاریهای فناورانه مشترکی را داشته باشیم به گونه ای که پروژه های بزرگ تعریف و با همکاری پارکهای علم و فناوری جهان اسلامی اجرایی کنیم.

فعال سازی پارکهای فناوری کشور در حوزه شبکه سازی

رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت علوم، دلیل انتخاب پارک گیلان برای ایجاد دبیرخانه پارکهای فناوری کشورهای اسلامی را تجارب این پارک در زمینه شبکه سازی عنوان کرد و ادامه داد: از آنجایی که پارک گیلان به دریای خزر نزدیک است می توانیم از طریق این پارک فناوری با کشورهای حاشیه دریای خزر شبکه فناوری ایجاد کنیم.

رشیدی همچنین از فعال سازی سایر پارکهای فناوری در زمینه ایجاد زمینه های مشترک علمی با سایر کشورها خبر داد و اضافه کرد: در این راستا سعی می شود تا از طریق برخی پارکها مانند بوشهر، هرمزگان و خوزستان اقدام به مدیریت بازار بین الملل در حوزه فناوری می شود.
کد مطلب : 779
https://aftana.ir/vdcgry9u4ak9u.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی