يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
جالب است ۰
نمی توانیم حفظ امنیت فضای الكترونیكی كشور را به خارجی ها واگذار كنیم
 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نمی توانیم حفظ امنیت فضای الكترونیكی كشور را به خارجی ها واگذار كنیم.

به گزارش افتانا، علی حكیم جوادی در نشست خبری ششمین همایش تجارت اقتصاد الكترونیك  با بیان اینكه نمی توان حفظ امنیت فضای الكترونیكی كشور را به خارجی ها واگذار كرد، اظهار داشت: در بهترین شرایط تنها می توان ۸۰ درصد امنیت فضای الكترونیكی را حفظ كرد و ۲۰ درصد باقی به رعایت موارد ایمنی از سوی كاربران برمی گردد.

وی با اشاره به اینكه یكی از دغدغه های كنونی تمامی كشورها در دنیا وجود فناوری اطلاعات است، عنوان كرد: به دنبال این هستیم با نوآوری و خلاقیت ابعاد تاثیرگذار و گسترده ای را در حوزه تجارت الكترونیك مورد بررسی قرار دهیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه نزدیك به ۳۰ درصد اثرگذاری در حوزه تجارت الكترونیك به بخش های فنی و ارتباطی مربوط می شود ،اعلام كرد: تا پایان سال جاری تمامی شبكه های دستگاه های دولتی باید به شبكه ملی اطلاعات متصل شود.

حكیم جوادی سال ۱۳۹۱ را سال جهش حوزه تجارت و اقتصاد الكترونیك عنوان كرد و گفت: شبكه و زیرساخت یكی از شاخص های رشد و توسعه كشورها محسوب می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح كرد كه با توسعه تجارت الكترونیك شكل ظاهری و معماری مدل های كسب و كار تغییر می كند.

وی با یادآوری اینكه تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور۶۰ درصد خانوارها باید به اینترنت با پهنای باند بالا دسترسی پیدا كنند، افزود: به هر اندازه ضعف در حوزه فناوری اطلاعات بیشتر و استفاده از فناوری های نو ضروری تر می شود بحث امنیت در این حوزه نیز اهمیت بیشتری پیدا می كند.

به گفته ی حكیم جوادی ، در خصوص تجارت الكترونیك دو شاخص تجارت داخلی و خارجی تا پایان برنامه پنجم توسعه هدف گذاری شده است كه باید زیرساخت های لازم آن هر چه سریعتر فراهم شود.
کد مطلب : 923
https://aftana.ir/vdchtxnwd23ni.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی