دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 May 2024
جالب است ۰
وي استفاده از VPN و فيلترشكن را مجاز دانست و گفت: استفاده از VPN و فيلترشكن براي دسترسي به داده‌هاي آزاد مجاز است ولي در صورتي كه براي دسترسي به اطلاعات غيرمجاز و مخرب باشد، ممنوع است
منبع : روزنامه فناوران
به گزارش افتانا به نقل ازفناوران رييس پليس فتا در اين همايش با اشاره به راه‌اندازي پليس فتا (فضاي توليد و تبادل اطلاعات) افزود: صيانت از هويت، اموال و منافع ملي، حفظ حريم خصوصي و آزادي‌هاي مشروع از مهم‌ترين اهداف رييس پليس فتاست. 

وي درباره آثار و نتايج امنيتي و غيرامنيتي فضاي سايبري تصريح كرد: مجرمان سايبري مجرماني هستند كه در عصر رايانه و اينترنت با توجه به پيشرفت تكنيك در جامعه حضور يافته و سيستم رايانه‌اي فرصت تازه و پيشرفته‌اي براي قانون‌شكني در اختيار آنها قرار داده است.

جعفريان با بيان اينكه جرايم رايانه‌اي صرفا خسارت فيزيكي نيست، تصريح كرد: كلاهبرداري رايانه‌اي مهم‌ترين جرم رايانه‌اي است كه در پنج مرحله صورت مي‌گيرد و مردم بايد در اين زمينه از اطلاعات لازم برخوردار شوند.به گفته وي، تا پايان سال ۲۰۱۰ حدود ۱۰ نوع كلاهبرداري رايانه‌اي ثبت شده است.

عضو هيات علمي گروه حقوق دانشگاه شهركرد نيز در اين همايش گفت: جرايم رايانه‌اي بايد به درستي به جامعه معرفي شوند تا افرادي كه از رايانه استفاده مي‌كنند از اين تخلفات آگاهي داشته باشند. 

حسن عالي‌پور افزود: از سال ۷۲ تاكنون يك انفجار در قوانين كيفري رخ داده اين در حالي است كه متاسفانه براي جرايم رايانه‌اي قوانين تفكيك شده ارايه نشده است.به گفته وي، رايانه ابزاري است كه مي‌توان از آن به عنوان يك آلت جرم استفاده كرد؛ در قوانين اوليه هر كس فقط از طريق رايانه مي‌توانست مرتكب جرم شود اين در حالي است كه در قوانين جديد جرايمي كه ضد رايانه يا از طريق آن مرتكب مي‌شوند، جرايم رايانه‌اي هستند.

عالي‌پور با اشاره به فضاي مجازي رايانه‌ها افزود: فضاي سايبري يك فضايي بين واقعيت فيزيكي و محيط مجازي است كه كاربران مي‌توانند در اين فضا جرم‌هاي مختلفي را مرتكب شوند.وي استفاده از VPN و فيلترشكن را مجاز دانست و گفت: استفاده از VPN و فيلترشكن براي دسترسي به داده‌هاي آزاد مجاز است ولي در صورتي كه براي دسترسي به اطلاعات غيرمجاز و مخرب باشد، ممنوع است.

سرپرست مركز آموزش عالي علمي، كاربردي جهاد دانشگاهي نيز در اين جلسه با بيان اينكه از زمان انقلاب صنعتي جهان وارد عصر اطلاعات و ارتباطات شده است، افزود: پيشرفت سريع اطلاعات جامعه بشري به منظور رفاه بوده، اين در حالي است كه متاسفانه از اين ظرفيت و فرصت مطلوب، به طور نادرست استفاده مي‌شود. 

كيانوش ظفريان گفت: دنياي اطلاعات و پيشرفت فناوري ديجيتال همان اندازه كه براي بشر مفيد واقع شده به همان اندازه نيز آسيب‌هايي را به همراه داشته است.

وي با بيان اينكه شناخت آسيب‌هاي حوزه فناوري اطلاعات مهم‌ترين هدف برگزاري اين همايش است، افزود: اميد است اين همايش نقطه عطفي براي برقراري ارتباط بين نيروي انتظامي و دانشجويان باشد تا در آينده با همكاري يكديگر در آگاهي‌رساني به افراد جامعه و حل مشكلات آنان قدم مهمي برداشته شود.گفتني است اين همايش با همكاري انجمن علمي دانشجويان حقوق، پايگاه بسيج دانشجويي و مديريت دانشجويي فرهنگي مركز آموزش عالي علمي، كاربردي جهاد دانشگاهي و دفتر تحقيقات كاربردي و پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي چهار محال و بختياري برگزار شد.
کد مطلب : 94
https://aftana.ir/vdci2.a3tt1a5ccb.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی