يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جالب است ۰
اپل تلاش می‌کند تا آسیب پذیری موجود در آیفون را که با غیرفعال کردن گوشی کاربران از راه دور صورت می‌گیرد در اسرع وقت برطرف کند.
منبع : مرکز ماهر

اپل تلاش می‌کند تا آسیب پذیری موجود در آیفون را که با غیرفعال کردن گوشی کاربران از راه دور صورت می‌گیرد در اسرع وقت برطرف کند. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به گفته مارک جیمز، متخصص امنیت در ESET، مشکلی که باعث از کار افتادن دستگاه‌های آیفون می‌شود، بسیار جدی است. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که اطلاعیه بنرها از طریق پیام های کوتاه بر روی گوشی آیفون نمایش داده می‌شود. درواقع نتیجه نهایی به‌درستی نشان داده نمی‌شود و گوشی از کار می‌افتد.این ضرورتاً به معنی یک آسیب پذیری امنیتی یا سوءاستفاده از یک مشکل نیست اما شرکت اپل باید در صورت امکان در اسرع وقت آن را برطرف کند. 

شرکت اپل اعلام کرده است که از این مشکل باخبر  و در حال تولید برطرف‌کننده است. 

کاربران باید پیش‌نمایش‌های اطلاعیه‌ها را به‌عنوان یک راه‌حل موقتی از نشانی (settings > notifications > messages > show previews) غیرفعال کنند تا گوشی برای نمایش این اطلاعیه‌ها دچار مشکل نشود. 

تیم ارلین، مدیر محصولات Tripwire، هشدار داده است که این مشکل یک آسیب پذیری انکار سرویس از راه دور است که از پیام متنی به‌عنوان بردار حمله استفاده می‌کند. توانایی غیرفعال کردن گوشی کاربران از راه دور می‌تواند برای حملات هدفمند مورد استفاده قرار بگیرد.

کد مطلب : 9617
https://aftana.ir/vdce.z8objh8pf9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی