يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جالب است ۰
شیوه‌های سنتی آموزش دیگر پاسخ‌گوی نیاز صنعت نیست

همه مي‌توانند متخصص شوند

با کريستوفر ريلينگ آشنا شويد. او به عنوان يک پسر ۱۷ ساله، کمي با همتايان خود فرق دارد. دپارتمان تجهيزات عمومي اوهايو از وي خواست تا در يک پروژه طراحي مجدد شبکه‌هاي مرکزي به آنها کمک کند.

با کريستوفر ريلينگ آشنا شويد. او به عنوان يک پسر ۱۷ ساله، کمي با همتايان خود فرق دارد. دپارتمان تجهيزات عمومي اوهايو از وي خواست تا در يک پروژه طراحي مجدد شبکه‌هاي مرکزي به آنها کمک کند. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، دليل اين امر اين است که او به‌عنوان يک دبيرستاني سال بالا، در آکادمي شبکه سيسکو شرکت کرده و موفق به دريافت گواهي‌نامه Cisco CCIE در روتينگ و سوئيچينگ شده بود. او که حتي حق راي دادن ندارد، در جامعه  خود به يکي از متخصصان شناخته شده فناوري اطلاعات تبديل شده‌است. 

براي کريستوفر و بسياري از همتايان وي، دسترس‌پذيري آموزش فناوري اطلاعات و گواهي‌نامه، برقرارکننده ارتباط با محيط کاري متخصصان بود. 

او با علاقه و انگيزه‌اي که براي يادگيري بيشتر در حوزه فناوري اطلاعات دارد، کمک مي‌کند تا نياز به متخصصان در صنعتي که بسيار نيازمند پرسنل متخصص است، برآورده شود. 

با بلوغ هر چه بيشتر صنعت، تقاضا براي آموزش‌ها و گواهي‌نامه‌هاي خاص نيز افزايش مي‌يابد و سازمان‌هاي بيشتري با هم متحد مي‌شوند تا مردم بيشتري را درگير کنند که مشکلات امنيت فناوري اطلاعات را حل کنند. 

ديو امسلر، مدير اطلاعات و رئيس شرکت Foreground Security، مي‌گويد «نياز امروز به متخصصان امنيت سايبري مشابه نياز10 سال پيش به مديران وب‌سايت است. وب‌سايت‌ها روزبه‌روز مهم‌تر مي‌شدند، واکنش اوليه اين بود که يک پست سازماني جديد ايجاد شود. افزايش رويدادهاي امنيتي نيز باعث شده تا سازمان‌ها به اين فکر بيفتند که بايد متخصص امنيت فناوري اطلاعات خود را به‌صورت تمام‌وقت استخدام کنند.» 

ولي همان‌طور که سازمان‌ها کارهاي مديريت وب‌سايت خود را برون‌سپاري کردند و وظيفه به‌روزرساني محتوا را به دپارتمان‌هاي مختلف واگذار کردند، به زودي کارهاي روزانه امنيت نيز به ارائه‌کنندگان خدمات امنيتي مديريت شده (MSSP) واگذار مي‌شود و زماني‌که مي‌خواهيد يک راهکار جديد را طراحي و پياده‌سازي کنيد، بهتر است از يک مشاور خارجي استفاده کنيد که در اين زمينه متخصص است تا اينکه کارمند جديدي را به کارمندان بي‌شمار خود اضافه کنيد. وي مي‌افزايد «کسي که در زمينه طراحي و پياده‌سازي يک زيرساخت امنيتي متخصص است خيلي زود حوصله‌اش سر مي‌رود اگر نقش وي به تعمير و نگه‌داري زيرساخت‌ها تغيير شکل پيدا کند.» 

با اين حال، نگه داشتن و جذب متخصصان فناوري اطلاعات به يکي از چالش‌هاي بازار کار تبديل شده است. بر اساس تحقيقات انجام گرفته در اين زمينه، بازار متخصصان امنيت فناوري اطلاعات در سال ۲۰۱۲ پيشرفت زيادي داشته است ولي با اين حال هنوز هم ميزان تقاضا بيشتر از عرضه است. 

بر اساس اين مطالعات «با وجود رشد دو رقمي، هنوز هم کمبود نيروي کاري ديده مي‌شود. ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان عقيده دارند که کمبود نيروي کاري وجود دارد درحالي‌که تنها ۲ درصد عقيده داشتند ميزان عرضه بيشتر از تقاضا است. تأثير اين کمبود بيشترين تأثير را روي نيروي کاري موجود مي‌گذارد.» 

بر اساس اين مطالعات، دانش و گواهي‌نامه‌هاي مهارت در پيدا کردن شغل‌ها و پيشرفت شغلي مؤثر است. درک وسيعي از حوزه امنيت فاکتور شماره يک در موفقيت مسير شغلي بود و بعد از آن مهارت‌هاي ارتباطي قرار مي‌گيرد. تقريباً ۷۰درصد از پاسخ‌دهندگان گواهي‌نامه‌هاي مهارت را به عنوان شاخصي از صلاحيت و شايستگي مي‌دانستند. با اين تقاضاي فراوان، برنامه‌هاي آموزشي نوآورانه، مانند برنامه‌هاي سيسکو، بسيار موردنياز است. 

به گفته فرد وايلر، مدير بازاريابي در مؤسسه Learning@Cisco که يک موسسه آموزشي در حوزه فناوري اطلاعات است، «با افزايش چشم‌گير دستگاه‌هاي متصل به اينترنت، خيزش نظام BYOD يا دستگاه خود را بياوريد، دپارتمان‌هاي فناوري اطلاعات در کسب‌وکارها و نهادهاي دولتي در تلاش هستند تا خدمات امنيتي انتها به انتها را پياده‌سازي کنند. داشتن يک امنيت سايبري که در مقابل تهديدات امروزي بتواند مقاومت کند چالشي است که مي‌توان با پرسنل متخصص و زبده برطرف کرد.» 

وايلر مي‌گويد که تقاضاها در بازار در حال تغيير هستند، زيرا که کارمندان وابستگي بيشتري به فناوري اطلاعات پيدا کرده و امنيت شبکه‌هايي که مديريت مي‌کنند بيشتر در معرض خطر تهديدات پيشرفته و سطح بالا قرار گرفته است. 

وي مي‌گويد «افزايش دستگاه‌ها و کمبود نيروي کارآزموده و داراي گواهي‌نامه، موقعيتي را ايجاد کرده است که شيوه‌هاي سنتي آموزش ديگر پاسخ‌گوي تقاضاي صنعت نیست.»
منبع: ماهنامه دیده‌بان فناوری- شماره نخست

کد مطلب : 9898
https://aftana.ir/vdcf.1d1iw6dccgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی