پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
جوان متهم به دفعات در مکاتبات و نامه های خود، اقرار به همکاری با گروه نفوذگران ناشناس (Anonymous) کرده بود.
پلیس FBI آمریکا اعلام کرد که یک جوان ۲۱ ساله را به اتهام حمله و نفوذ به دو سایت پلیس محلی در دو ایالت آمریکا، بازداشت کرده است. در صورت اثبات اتهام، وی به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جریمه، محکوم خواهد شد. این جوان متهم به دفعات در مکاتبات و نامه های خود، اقرار به همکاری با گروه نفوذگران ناشناس (Anonymous) کرده بود.

به گزارش افتانا،طبق اطلاعات منتشر شده از سوی پلیس FBI، رد پاهایی که این متهم جوان از خود در سایت اجتماعی Twitter باقی گذاشته بود، بیشترین کمک در شناسایی و دستگیری وی بوده است.

پلیس FBI ابتدا چند پیام Twitter را شناسایی کرد که در آنها درباره حمله و نفوذ به سایت های پلیس صحبت شده بود. سپس از شرکت Twitter درخواست گردید تا اطلاعات کاملی درباره کاربری که این پیام ها را ارسال کرده، در اختیار FBI گذاشته شود. این اطلاعات شامل نشانی IP محلی بود که این پیام ها از آنجا ارسال شده بود. 

نشانی IP مربوط به یک ساختمان می شد که به تازگی در آن سرویس اینترنت بی سیم (Wireless) راه اندازی بود. بررسی های دقیق تر نشان داد که گرچه این جوان متهم در این ساختمان زندگی نمی کند ولی وی به فاصله کمی در یکی از ساختمان های مجاور رفت و آمد دارد و با نفوذ به سرویس اینترنت بی سیم، اقدام به استفاده غیر مجاز از آن کرده است.

این متهم جوان آنچنان از عملیات مخرب خود بر علیه سایت های پلیس به خود می بالیده که لینک عکس هایی از خود را به چندین عضو گروه نفوذگران ناشناس از طریق نام کاربری Twitter که پلیس FBI آن را بعداً شناسایی کرد، ارسال کرده بود.

جوان متهم دیگری هم که مدتی قبل توسط پلیس FBI دستگیر شد، عکس هایی از دوست خود را که پلاکاردهایی در حمایت از گروه نفوذگران ناشناس را در دست داشت، در برخی سایت های مرتبط با نفوذگران منتشر کرد. ولی این جوان ساده لوح فراموش کرده بود عکس هایی که با گوشی iPhone خود گرفته حاوی مختصات جغرافیایی محل عکس می باشد و با انتشار فایل این عکس ها، محل زندگی دوست خود و متعاقباً، خود را، دو دستی تقدیم پلیس FBI کرده است.

در گوشی های هوشمند امروزی، در صورت موافقت کاربر و فعال بودن امکانات مکان یابی، مختصات جغرافیایی در فایل عکس، در بخشی تحت نام image metadata ثبت می شود.
کد مطلب : 991
https://aftana.ir/vdccasqo82bqo.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی