يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جالب است ۰
در تازه‌ترین شماره دیده‌بان فناوری بررسی شد:

نگاهی به بازار ضدویروس‌های اوریجینال در ایران

ماهنامه دیده‌بان فناوری در سومین شماره خود، پرونده‌ای را به «بازار ضدویروس‌های اوریجینال در ایران» اختصاص داده‌است.
ماهنامه دیده‌بان فناوری در سومین شماره خود، پرونده‌ای را به «بازار ضدویروس‌های اوریجینال در ایران» اختصاص داده‌است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، جدیدترین شماره ماهنامه دیده‌بان فناوری بخشی تحت عنوان «بازار ضدویروس‌های اوریجینال در ایران» دارد که طی آن به بررسی داستان بیست‌ساله ورود آنتی‌ویروس‌های اورجینال به بازار ایران پرداخته است. 

مثل بسیاری از بازارهای مصرف در جهان، آنتی ویروس در ایران هم به‌عنوان خط تورم مقابله با تهدیدات سایبری در نظر گرفته می‌شود، اما در کشورمان به این بخش از اکوسیستم امنیت اطلاعات توجه ویژه‌تری هم می‌شود؛ به‌نحوی که گاهی امنیت اطلاعات را مترادف با نصب آنتی ویروس می‌دانند. شاید تعجب‌آور باشد که نخستین نام‌هایی که در این مورد شنیده شده آنتی ویروس Dr Solomon است که بعدها توسط شرکت مک‌آفی خریداری شد و تنها قدیمی‌های شبکه، نامی از آن را به یاد دارند یا آنتی ویروس پیتر نورتن که بعد توسط سمانتک خریداری شد و از یادها رفت. آپدیت‌هایی که هرماه یک‌بار و روی فلاپی دیسک تحویل خریداران آنتی ویروس می‌شد بیشتر به افسانه شبیه است؛ در زمانه‌ای که در فاصله چند ساعت، ممکن است چندین آپدیت مختلف از یک آنتی ویروس ارائه شود. 

در این پرونده «این کسب‌وکار پررونق است»، نگاهی دارد به تاریخچه شکل‌گیری بازار ارائه نرم‌افزارهای ضدویروس ایران و «غریبه‌هایی در بازار وطن»، «جولان روس‌ها و اروپای شرقی»، «آلمانی‌ها در بازار بزرگ ایران»، «یک شوالیه اسپانیایی»، «هندی‌ها و تلاش برای کسب سهمی از بازار» مطالب دیگری است که در این پرونده می‌خوانید و نیز با «کسپرسکی در ایران» به روایت محمد مبصری همراه خواهید شد. 

متن کامل این پرونده به‌همراه سایر مطالب خواندنی دیگر را می‌توانید در شماره جدید دیده‌بان فناوری ملاحظه کنید. درصورت تمایل به دریافت پیش‌نمایش و خرید نسخه الکترونیکی به سایت طاقچه در این نشانی مراجعه کرده و برای دریافت اشتراک و خرید نسخه کاغذی به سایت مسترسنتر در این نشانی مراجعه کنید.
کد مطلب : 9949
https://aftana.ir/vdcc.0qoa2bqoola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی