يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جالب است ۰
اعتراض صنف نسبت به تعرفه‌هاي شبكه ادامه دارد

حق گمرک تجهیزات شبکه همچنان کیلویی است

اين شکل از حقوق گمرکي، علاوه براينکه هزينه‌هاي تجار را بالا برده بلکه فشار قيمتي مضاعفي را به مصرف‌کنندگان تجهيزات شبکه وارد مي‌کند: صرف‌نظر از اينکه به کار بردن لفظ کيلويي، ارزيابي نادرستي براي حقوق گمرکي تجهيزات شبکه است بايد توجه کرد که اين تعرفه قيمت‌ها را به شکلي بي ضابطه بالا برده
منبع : هفته نامه عصر ارتباط
بدون شک کميسيون شبکه به دليل سابقه فعاليت اين حوزه در بازار و گره‌خوردگي آن با اساسي‌ترين زيرساخت ارتباطي کشور، همواره تريبون ثابتي هم در نظام صنفي و هم رسانه‌ها داشته است؛ حتي درشرايطي که ساير کميسيون‌هاي سازمان به دلايل مختلف بنا را بر خاموشي گذاشته بودند کميسيون شبکه به کار خود ادامه داد تا امروز کارنامه منفعلي نداشته باشد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، موضع گيري در برابر تعرفه‌ تجهيزات شبکه در سال‌هاي متمادي و نگاه انتقادي در برابر سياست‌هاي بسته کميسيون ماده يک در اتخاذ اين تعرفه‌ها، همواره با اظهارنظرهاي صريح اعضا اين کميسيون مواجه بوده است.

امسال هم همزمان با انتشار کتاب مقررات صادرات و واردات، درخصوص برخي کالاي ارتباطي و شبکه اتفاقي غيرمنتظره افتاد؛ حقوق ورودي ۱۱ قلم از تجهيزات ارتباطي و شبکه ۴درصد و يا به ميزان كيلويي ۱۵هزار تومان تعيين شد که اين موضوع اعتراض بسياري از فعالان شبکه را برانگيخت.

آزاد معروفي، رئيس کميسيون شبکه که خود سال‌ها سابقه حضور در اين کميسيون را دارد معتقد است که اين شکل از حقوق گمرکي، علاوه براينکه هزينه‌هاي تجار را بالا برده بلکه فشار قيمتي مضاعفي را به مصرف‌کنندگان تجهيزات شبکه وارد مي‌کند: صرف‌نظر از اينکه به کار بردن لفظ کيلويي، ارزيابي نادرستي براي حقوق گمرکي تجهيزات شبکه است بايد توجه کرد که اين تعرفه قيمت‌ها را به شکلي بي ضابطه بالا برده و در نهايت اين مصرف‌کنندگان هستند که ضرر خواهند شد.

معروفي در خصوص پيگيري‌هاي کميسيون شبکه براي تغيير اين تعرفه مي‌گويد:طي اين مدت با وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و دفتر رياست جمهوري مکاتبات زيادي انجام داديم و حتي ميزگردي به همين منظور تشکيل شد اما متاسفانه تاکنون هيچ پاسخي دريافت نکرديم. در واقع اعتراض ما اينجاست که چرا بايد پس از سال‌ها تجربه همچنان نهادهاي تصميم‌گيري مانند کميسيون ماده يک براي تعيين اين تعرفه‌ها که مستقيما با حقوق صنف درارتباط است با بخش خصوصي رايزني نکنند. 

درواقع چه کسي پاسخگوي مشکلات و اختلال پيش آمده براي شرکت‌هاي شبکه در اين خصوص است. در هر صورت ما مانند سال‌هاي گذشته به تلاش خود براي تغيير اين تعرفه ادامه خواهيم داد.

معروفي همچنين به فعاليت اين کميسيون درخصوص تفاهم‌نامه نظام صنفي رايانه‌اي با شهرداري اشاره مي‌کند و مي‌گويد:طبق برنامه‌هاي صورت گرفته در اين تفاهم‌نامه هم اکنون درحال ترجمه استانداردهاي تجهيزات شبکه هستيم و اميدواريم با پايان رسيدن اين بخش، رايزني‌هاي لازم براي ارائه آنها به سازمان ملي استاندارد و اجرا در ساختمان‌هاي بلند مرتبه اداري انجام شود. هم اکنون برگزاري جلسات مشترک ما با نمايندگان فاوا شهرداري همچنان ادامه دارد.

رئيس کميسيون شبکه، تهيه آئين نامه مربوط به رتبه‌بندي مشاوران فاوا از رتبه ۳ به رتبه‌هاي ۱ و ۲ را از ديگر فعاليت‌هاي مشترک اين کميسيون با هيئت مديره خواند.
کد مطلب : 2740
https://aftana.ir/vdce.e8wbjh8f79bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی