جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
برای استفاده بهینه از ابزارهای نوین عصر فضای مجازی باید حریم شخصی خود را درست بشناسیم و از آن محافظت کنیم.
منبع : همشهری آنلاین

برای استفاده بهینه از ابزارهای نوین عصر فضای مجازی باید حریم شخصی خود را درست بشناسیم و از آن محافظت کنیم.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، تبهکاران در فضای مجازی برای رسیدن به اهداف شوم‌شان از روش‌های مختلفی وارد عمل می‌شوند. ممكن است که كارت عابربانك‌، گوشي موبايل‌، رايانه خانگي‌ و حتي ايميل‌ شما گاهي به ابزاری عليه خودتان تبديل شوند؛ چراكه هميشه تبهكاران در كمين‌اند تا از هر راهي و با هر وسيله‌اي شما را به دام بيندازند و نقشه‌هاي شوم خود را عملي كنند.

تبهكاراني كه در  حوزه جرايم اينترنتي فعاليت مي‌كنند، هر روز يك ترفند تازه رو مي‌كنند و به همين دليل است كه هر روز شاكيان زيادي به اين‌گونه پرونده‌ها افزوده مي‌شوند. در اینجا سعی داریم شما را با جديدترين خطراتي كه در فضاي سايبري در كمين‌تان است، آشنا کنیم.

گاهی سارق فردی نزدیک به خود شماست. اين‌كه شما به اطرافيان خود اطمينان داشته باشيد خيلي خوب است اما گاهي اوقات اطمينان بيش از حد ممكن است دردسرساز باشد. اين را به خاطر داشته باشيد كه رمز كارت عابربانك‌تان كاملا شخصي‌ است و اگر فكر مي‌كنيد گفتن آن به اطرافيان، اطمينان و اعتمادتان به آن‌ها را ثابت مي‌كند به همان اندازه نيز مي‌تواند براي شما مشكل‌ساز باشد. 

به عقیده مسئولان اداره تشخيص و پيشگيري جرايم سايبري رمز كارت شما يك كليد به شمار مي‌آيد، كليدي كه شما مي‌توانيد با آن وارد حريم خصوصي‌تان شويد و اگر اين كليد در دسترس باشد، حريم خصوصي شما به خطر مي‌افتد و حتي اين خطر ممكن است از سوي نزديك‌ترين فرد به شما باشد.

برای عضویت در گروه‌هایی که عکس و تصاویرتان را به اشتراک می‌گذارید احتیاط کنید. اين روزها بيشتر شهروندان تمایل به استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيس‌بوك، وايبر، واتس‌آپ، تانگو ، لاين و... دارند اما شايد خيلي از آن‌ها از خطرات و دردسرهايي كه اين شبكه‌ها مي‌توانند براي‌شان به دنبال داشته باشند، آگاه نیستند.

کارشناسان جرایم سایبری عمده روش‌های افراد تبهكار و سودجويان در فضاي مجازي را همان روش‌هاي قديمي می‌دانند که هربار از يك راه متفاوت پیاده می‌شود.

در بحث شبكه‌هاي اجتماعي، كاربران بايد به اين نكته توجه كنند كه وقتي عكسي را در يك شبكه اجتماعي به اشتراك مي‌گذاريد، شخصا اين اجازه را به همه انسان‌ها مي‌دهيد تا اين عكس را مشاهده كنند و حتما در اين ميان افرادي نيز وجود دارند كه ممكن است به فكر سوء‌استفاده از اين عكس‌ها هم بيفتند.

کد مطلب : 8954
https://aftana.ir/vdch.mn6t23nwkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی