شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
جالب است ۰
پیش‌بینی و آینده‌بینی کارشناسان درباره پیشرفت تکنولوژی در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن است که تکنولوژی‌ها هوشمندتر و ترسناک‌تر خواهند شد و اهمیت مسئله امنیت بسیار پررنگ می‌شود.
منبع : همشهری آنلاین

پیش‌بینی و آینده‌بینی کارشناسان درباره پیشرفت تکنولوژی در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن است که تکنولوژی‌ها هوشمندتر و ترسناک‌تر خواهند شد و اهمیت مسئله امنیت بسیار پررنگ می‌شود.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، کمتر چیزی به اندازه تکنولوژی در طول یک سال تغییر می‌کند. به همين دليل كارشناسان در مورد پیشرفت‌های تکنولوژیک در سال ۲۰۱۵ از گوشی‌های همراه هوشمند گرفته تا حمله‌های سایبری و فن‌آوری‌های پوشیدنی اظهارنظرهای جالبی دارند. 

تام استندج، دبیر دیجیتال اکونومیست، یکی از چیزهایی که حتماً در سال ۲۰۱۵ اتفاق می‌افتد این است که تلفن‌های هوشمند هوشمندتر می‌شوند و به حدی از هوش آیند‌نگری می‌رسند که شاید شما از گوشی خودتان بترسید. آن‌ها به‌طرز نگران‌کننده‌اي قادر به پیش‌بینی کاری که می‌خواهید انجام دهید نیز خواهند شد.

به عقیده استندج  این تکنولوژی در هر صورت روزبه‌روز در تلفن‌های همراه بیشتر جا باز می‌کند و ممکن است به ماشین یا وسایلی که روی بدن افراد نصب می‌شوند یا حتی به خانه‌های هوشمند نیز برسد البته در صورتی که به نظر مردم مفید بیاید، نه اين‌كه مایه نگرانی آن‌ها باشد. با این وجود نگرانی از بابت جاسوسي دستگاه‌ها در زندگی خصوصی افراد هر چقدر هم كه باشد، به هرحال وجود دارد.

دیو کاپلین، رئیس بخش چشم‌انداز آینده مایکروسافت نیز معتقدست که فرایندهای مربوط به کاربرد فناوری دیجیتالی آن‌چنان رشد خواهد کرد که مانند نفس کشیدن برای افراد عادی خواهد شد. چیزی که به آن فکر نمی‌کنیم ولی دائم در حال استفاده از آن هستیم.  

از دیدگاه نیل ماری، بنیان‌گذار مایم‍کست، مهم‌ترین موضوع در سال ۲۰۱۵، امنیت اینترنت خواهد بود. چون افراد خلاف‌کار، گروه‌های تبه‌کار و هکرهای دولتی سعی می‌کنند هر نقطه ضعفی را پیدا کنند.

به عقیده وی مردم عادی در مرکز و خط مقدم این حمله‌ها خواهند بود. در جامعه‌ای که عملاً همه‌چیز آن شبکه‌ای شده، خلاف‌کارها سعی می‌کنند با هر ترفندی از خدمات اجتماعی مردم سوءاستفاده کنند.

نیل ماری می‌گوید که با افزایش تعداد مؤسسه‌هاي خدمات کلاود و حجم داده‌های ذخیره شده در آن مي‌توان اطمینان داشت که فروشنده‌های دیگر نیز دچار مشکلات امنیتی شوند که قادر است به صدها میلیون نفر آسیب رساند.

کد مطلب : 9012
https://aftana.ir/vdcd.f0n2yt0zxa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی