جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطابق با برنامه‌های توسعه مكلف به استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی در جهت امكان گسترده، امن، ارزان و پرسرعت به تمامی كاربران و خصوصاً بازیگران عرصه كسب‌و‌كار و تجارت در كشور است.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطابق با برنامه‌های توسعه مكلف به استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی در جهت امكان گسترده، امن، ارزان و پرسرعت به تمامی كاربران و خصوصاً بازیگران عرصه كسب‌و‌كار و تجارت در كشور است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، جمشید قضاتی، مشاور مدیر‌عامل مخابرات ایران در یادداشتی کوتاه به بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه كشور پرداخته است. در ادامه، نگاه او به این موضوع را بخوانید.

فناوری اطلاعات تأثیر شگرف و قابل توجهی بر سازمان‌ها و بنگاه‌های خدماتی و تولیدی دارد، شركت‌ها بر اساس این فناوری‌ها هزینه كسب‌و‌كار خود را كاهش و درآمد‌های خود را افزایش می‌دهند، از سویی دیگر پردازش داده‌ها و زیر‌ساخت‌های فنی ارتباطات و مخابرات منجر به توسعه شركت‌های با مقیاس جهانی شده است. حلقه‌های الكترونیكی اطلاعات، كشور‌های توسعه‌یافته، سازمان‌های مجازی و شبكه‌های مستحكم به‌وجود آورده‌اند.

این تغییرات در عرصه فناوری چالش‌های بنیادین در كاربرد‌های مدیریت و ساختارهای سازمانی و صنعتی را سبب شده‌اند، پدیده سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزارهای ارتباطی رایانه‌ای ارزان این امكان را برای بسیاری از صنایع ایجاد كرده است كه با طیف گسترده‌ای از مخاطبان خود ارتباط دوسویه برقرار كنند.

سه صاحب‌نظر بزرگ عرصه مدیریت یعنی «رابرت رزی»، «كاتلر» و «پیتر دراكر»، تجارت الكترونیك یعنی كسب‌وكار بر محور فناوری اطلاعات را مهم‌ترین مسئله در افق نزدیك برای بازیگران حوزه كسب‌و‌كار دانسته یا از سویی ورود رایانه و شبكه جهانی اینترنت و فناوری‌های جدید را باعث تغییر در عادت‌های خرید مردم دانسته و بروز این پدیده را موجب فراموشی نقش سنتی كارگزاران فروش می‌دانند.

در كشور ما بر اساس تكالیف برنامه‌های توسعه، دولت موظف و مكلف به توسعه شبكه ملی اینترنت پایدار با پهنای باند مناسب است و به موازات آن تجهیز و اتصال تمامی دستگا‌ه‌های حاكمیتی به شبكه یكپارچه اطلاعاتی در جهت تسهیل خدمات به مردم. اینكه تا چه حد این مهم تحقق یافته باید مورد توجه قرار گیرد و موانع و ملاحظات پیش‌روی اجرای این اصل حل و فصل شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطابق با برنامه‌های توسعه مكلف به استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی در جهت امكان گسترده، امن، ارزان و پرسرعت به تمامی كاربران و خصوصاً بازیگران عرصه كسب‌و‌كار و تجارت در كشور است. 

تجمیع ظرفیت‌های كشور و وفاق تمامی بازیگران عرصه ارتباطات چه در درون و چه خارج دولت در جهت نیل اهداف فوق ضروری است.

کد مطلب : 9980
https://aftana.ir/vdch.6nwt23nwvftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی